လင္းလက္ေနသည့္ အို…၀ိဥာဥ္

Number of View: 4032

               စာေရးသူတစ္ေယာက္ျဖစ္ေသာ္လည္း ဆရာႏွင္ကၽြန္မ ဆံုဆည္းမႈက စာေပကိစၥရပ္မ်ားမွ စတည္ခဲ့ျခင္းမဟုတ္။ ဆရာ႔၏အေမရိကန္စကားေျပာသင္တန္းတြင္ တပည့္မတစ္ဦးအေနျဖင့္ စတင္သိခြင့္ရခဲ့ျခင္းျဖစ္သည္။ ဆရာႏွင့္ပတ္သက္သည့္ အမွတ္တရမ်ားစြာက ကၽြန္မရင္မွာအၿမဲပင္ လတ္ဆတ္လို႔ေန၏။

                          ၁၉၈၉ ခုႏွစ္၊ တနဂၤေႏြတစ္ရက္၏မနက္ခင္း ။

          တကၠသိုလ္ ဒုတိယႏွစ္ေက်ာင္းသူဘ၀ (၁၉)ႏွစ္ သမီးအရြယ္။ ဦးေလးျဖစ္သူ ဦးေဆြညိဳ၏ ေခၚေဆာင္လာမႈႏွင့္အတူ အဂၤလိပ္စကားေျပာ သင္ယူရန္အတြက္ ကၽြန္မ သင္တန္းေက်ာင္းတစ္ခုသို႔ု႔ေရာက္ခဲ့သည္။ တိတ္ဆိတ္ေနသည့္ လမ္းသြယ္ေလး၏ ေဘးေလွကားမွ စတက္လာကတည္းက အျခားသင္တန္းေက်ာင္းမ်ားႏွင့္မတူ တစ္မူထူးျခားေနသည္ကို ကၽြန္မ သတိထားမိလိုက္သည္။ ေလွကားတေလွ်ာက္ႏွင့္ ၀ရန္တာတြင္ စိမ္းစိမ္းစိုစို ႏြယ္ပင္မ်ား၊ စိုက္ပ်ဳိးထားသည့္ သစ္ပင္ငယ္ အခ်ဳိ႕ကို ေတြ႔ရ၏။

  မီးဖိုေခ်ာင္၊ ထမင္းစားခန္းကို ျဖတ္ေက်ာ္ၿပီး စာသင္ခန္းထဲ ေရာက္ခ်ိန္တြင္   ေတြ႔လိုက္ရသည့္ ျမင္ကြင္းက ထူးျခားသည္ထက္ ကၽြန္မအတြက္ အဆန္းတၾကယ္ ျဖစ္ေနခဲ့သည္။ အသားလတ္လတ္၊ အသက္ငါးဆယ္၀န္းက်င္၊ ပိရိတိက်သည့္ ႏႈတ္ခမ္းအစံုမွ ႏွစ္လိုဖြယ္ရာ အၿပံဳးျဖင့္ စားပြဲဆီမွ ဆီးႀကိဳေနသည့္ မ်က္ႏွာ။ အဲ့သည္တစ္ခဏတြင္းမွာ ဆရာ့ကို ကၽြန္မစိတ္က ေလးစားခင္မင္ ရင္းႏွီးသြားရသည္မွာ အ့ံၾသစရာ။ ကၽြန္မတို႔ ေရာက္လာသျဖင့္ ဆရာ့နေဘးနားတြင္ ရွိေနၾကသည့္ ေက်ာင္းသူ၊ ေက်ာင္းသားအခ်ဳိ႕ အသာဖယ္ခြာေပးၾကသည္။ ဦးေလးမွ ကၽြန္မကို အဂၤလိပ္စကားေျပာသင္ရန္ ဆရာ့ထံအပ္နွံေပးၿပီး ျပန္သြားခဲ့သည္။ လူေၾကာက္တတ္ေသာ ကၽြန္မအေၾကာင္းကို ဦးေလးကေျပာျပ၍ ဆရာက မေၾကာက္ဖို႔ႏွင့္ သင္တန္းအေၾကာင္း ေျပာျပသည္။

          ထိုအခ်ိန္ကာလက ေက်ာင္းျပင္ပသင္တန္းဆိုလွ်င္ အဂၤလိပ္စကားေျပာသင္တန္း၊ LCCI မွ်ေလာက္သာ   ေပၚေသးသည္။  ကြန္ျပဴတာသင္တန္းပင္လွ်င္္ မထြန္းကားေသးေခ်။ အဂၤလိပ္စာကို ကၽြန္မ အလြန္စိတ္၀င္စား ေသာ္ျငား ေလ့လာအားထုတ္မွဳ အင္မတန္မွ နည္းခဲ့သည္။ ထိုစဥ္အခ်ိန္က အဂၤလိပ္စာကို ငါးတန္းတြင္မွွ စတင္သင္ယူခြင့္ရသည့္ ပညာေရးစံနစ္၏   ေနာက္ဆံုးႏွစ္ လက္က်န္ေလးတြင္  ကၽြန္မ ဒယဥ့္တိုက္ လိုက္ပါေနခ်ိန္ျဖစ္၏။ အထက္တန္းေက်ာင္းသူဘ၀ ဘာသာရပ္မ်ားထဲတြင္ သင္ယူရအေပ်ာ္ဆံုး ဘာသာက အဂၤလိပ္စာျဖစ္ေသာ္လဲ ကၽြန္မ၏ အဂၤလိပ္စာတတ္ကၽြမ္းမႈက မီးက်ဳိးေမာင္းပ်က္သာသာ။ အဂၤလိပ္စာလံုး အသံထြက္မ်ားကို စိတ္၀င္စားသည္။ အဂၤလိပ္ဘာသာျဖင့္ သတင္းေၾကျငာသည္ ကို အားက်သည္။ ထို႔ေၾကာင့္ အဂၤလိပ္လို ေျပာတတ္ခ်င္သည္။ အေဖေရာ၊ အေမပါ အဂၤလိပ္စကားကို ကၽြမ္းက်င္ပိုင္ႏိုင္စြာ ေျပာတတ္ေရးတတ္ေသာ္လည္း ကၽြန္မမွာမူ အေဖအေမတို႔ႏွင့္   ေျဖာင့္ေျဖာင့္ႀကီး ဆန္႔က်င္ကာ အဂၤလိပ္လို ေျပာမည္ဆို လွ်င္ ရွက္ရြံ႕တုန္႔ေနၿပီး   ေခြးအႀကီးလွည္းနင္းသလို အ..ထစ္၊ အ..ထစ္ျဖင့္။ အဂၤလိပ္စာ စကားေျပာ သင္တန္းမ်ား တက္ခဲ့ေသာ္လဲ ကိုယ္တိုင္ကိုယ္က် မေျပာသျဖင့္ ေငြကုန္၊ အခ်ိန္ကုန္၊ လူပမ္းျဖစ္ေနခ်ိန္ ျဖစ္သည္။

          အဲ့သည္မွာ ျပင္ပသင္တန္းမ်ား တက္ခဲ့ဖူးသည့္ ကၽြန္မအတြက္ လံုး၀ျခားနားသည့္ ဆရာ့၏ စာသင္ခန္းပံုစံ၊ သင္ၾကားမႈအေျခအေနတို႔က ကၽြန္မအတြက္ အထူးအဆန္းျဖစ္ခဲ့ရသည္။ သင္တန္းေၾကး က်ပ္သံုးရာတစ္ႀကိမ္ ေပးသြင္းၿပီး လွ်င္ ကာလအကန္႔အသတ္မရွိ သင္တန္းကို တက္၍ရသည္။ သင္တန္းခ်ိန္ကို မနက္ကိုးနာရီခန္႔ေလာက္မွစ၍ ညေနငါးနာရီ မွ်ေလာက္အထိအတြင္း ႏွစ္သက္ရာအဆင္ေျပရာအခ်ိန္ လာေရာက္ တက္ႏိုင္သည္။   ျပန္လိုသည့္အခ်ိန္တြင္ အသာ ႏႈတ္ဆက္၍ ထျပန္ႏိုင္သည္။ အခ်ိန္ႏွင့္တက္၊ အခ်ိန္ႏွင့္ဆင္းသည့္ သင္တန္းေက်ာင္္းမ်ားႏွင့္ ကြာျခားလွသည္။

      သင္တန္းသည္ အေမရိကန္အဂၤလိပ္စကားေျပာ သင္တန္း ျဖစ္သျဖင့္ ေလယူေလသိမ္း မွန္ကန္စြာႏွင့္ ရဲရဲ၀့ံ၀့ံ လြတ္လပ္ေပ့ါပါးစြာ ေျပာရဲေရးကို အဓိကထားသည္။ သင္တန္းတြင္ သင္တန္းသားတိုင္း အဂၤလိပ္ နာမည္ ကိုယ္စီရွိိသည္။ ဆရာ ကၽြန္မကို ေပးသည့္နာမည္က ရိုလန္ဒါ (Yolanda)။  သင္တန္းခ်ိန္ တစ္ပတ္ျပည့္လွ်င္ သင္တန္းတြင္ အဂၤလိပ္လိုသာ   ေျပာရမည္။   ျမန္မာလိုေျပာလွ်င္ တစ္ခြန္းေျပာတိုင္း သတ္မွတ္ထားသည့္ ဒဏ္ေၾကးကို စားပြဲေပၚမွ စုဗူးႀကီးထဲ ထည့္ရမည္ ျဖစ္သည္။ ထိုစုဗူးႀကီးတြင္ ဒဏ္ေၾကးေတြ မထည့္ခ်င္သည့္ ႏႈတ္ဆိတ္ေနခဲ့သည့္ ကၽြန္မအား စီနီယာအစ္ကိုအစ္မမ်ားက စကားေျပာလာေစရန္ ၀ိုင္း၀န္းေဖးမခဲ့ၾကရသည္။

          သင္တန္းသားေတြကလည္း အလႊာစံုလွသည္။ အလယ္တန္း၊ အထက္တန္း၊ တကၠသိုလ္ေက်ာင္းသူ ေက်ာင္းသား မ်ား၊ ဆရာ၀န္မ်ား၊ အင္ဂ်င္နီယာမ်ား၊ အရာထမ္းမ်ား၊ ရဟန္းသံဃာမ်ားမွအစ အႏုပညာသည္မ်ားအထိ ပါရွိ၏။ သင္တန္းမွာ အဆင့္ေတြ မခြဲျခားထားေပ။

           ဆရာ့သင္တန္းေက်ာင္းသည္ အျခားသင္တန္းေက်ာင္းမ်ားကဲ့သို႔ ခုန္တန္းလ်ားရွည္မ်ားျဖင့္ ခံုနံပတ္အလိုက္၊ အတန္းလိုက္ စီတန္း၍ထိုင္ရသည့္ သမရိုးက်စာသင္ခန္းမ်ဳိးမဟုတ္။ စားပြဲမ်ားတြင္ ၀ိုင္းပတ္ထိုင္ကာ အျပန္အလွန္ အလြတ္တန္း စကား၀ိုုင္း ေျပာရသည္။ ပန္းခ်စ္တတ္သည့္ဆရာက စားပြဲတိုင္း၏အလည္တြင္ ရာသီအလိုက္ပန္းမ်ားသာမက၊ ရံဖန္ရံခါ ေတာင္ႀကီးမွ ေျမျပန္႔သို႔ တကူးတကန္႔ အလည္ေရာက္လာသည့္ ခ်ယ္ရီပန္းမ်ား၊ တစ္ခါတစ္ရံ မီးဖိုေခ်ာင္သံုး မုန္လာဖူး၊ မုန္ညွင္းရြက္မ်ားျဖင့္ ပန္းအိုးမ်ားကို ေ၀ဆာေနေအာင္ ကိုယ္တိုင္ကိုယ္က် ထိုးထားတတ္သည္။ ကၽြန္မအတြက္ကေတာ့ ေန႔စဥ္ေက်ာင္းလာလွ်င္ ဘာပန္းေတြႏွင့္မ်ား ဆရာပန္းအိုး ထိုးထားမည္လဲကို ရင္ခုန္စိတ္လႈပ္ရွားၿမဲျဖစ္ခဲ့သည္။

          ဆရာ့စာသင္ခန္းသည္ ေက်ာင္းသားမ်ားျဖင့္ အၿမဲ ျပည့္ေန၏။ ဆရာ့စားပြဲနေဘးတြင္ ဆရာႏွင့္ တရင္းတႏွီး စကားေျပာဆိုေနေသာ ေက်ာင္းသားမ်ား မျပတ္ရွိသည္။ တစ္ေနကုန္ မနက္မွ ညေနအထိတိုင္ ထမင္းဗူးျဖင့္ တက္ၾကေသာ ေက်ာင္းသားမ်ားလည္း ရွိ၏။ ဆရာ့ေက်ာင္းတြင္ လူငယ္မ်ားအတြက္ သင္ၾကားမႈကို ေခတ္မွီေသာႏိုင္ငံတကာ ပံုစံျဖင့္ ထားရွိသည္။ ဆရာ့ေက်ာင္းလာတက္ရသည္ကို ကၽြန္မတို႔ ဘယ္ေတာ့မွ် မၿငီးေငြ႕၊ အလြန္ေပ်ာ္ၾကသည္။ အဂၤလိပ္ဘာသာ စကားကို ၾကက္တူေရြးႏႈတ္တိုက္ခ် သင္ၾကားေနၾကခ်ိန္တြင္၊ ဆရာက ေက်ာင္းသူေက်ာင္းသားအခ်င္းခ်င္း အျပန္အလွန္ ရင္းႏွီးခင္တြယ္မႈမွတဆင့္၊ ရဲရဲ၀့ံ၀့ံ မရွက္မေၾကာက္ အျပန္အလွန္ စကားေျပာေစႏိုင္သည့္အေလ့ကို အထူးအေလး ေပးသင္ၾကားသည္ကို ေနာင္တြင္ ကၽြန္မသိလာရသည္။ အဲ့သည္ အခ်ိန္ကာလကတည္းက ဆရာက ယခုေျပာေျပာေနၾက သည့္ ေက်ာင္းသားကို ဗဟိုျပဳသည့္ သင္ၾကားေရးစံနစ္ကို စေနခဲ့ၿပီးျဖစ္သည္။

          အဂၤလိပ္ဘာသာစကားသင္ျပေသာ ဆရာသည္ တပည့္မ်ားကို အမ်ဳိးခ်စ္စိတ္၊ တိုင္းျပည္ခ်စ္စိတ္ရွိေစရန္ အၿမဲမျပတ္ ႏွလံုးသြင္းေစသည္။ ကမၻာ့ႏိုင္ငံမ်ားႏွင့္ အဆက္အသြယ္   ျဖတ္ထားျခင္းခံရေသာ အခ်ိန္ကာလအတြင္းမွာပင္လွ်င္ တပည့္မ်ား ကမၻာ့ႏိုင္ငံေရး၊ စီးပြားေရး၊ အႏုပညာရပ္မ်ားႏွင့္ မ်က္ေျခမျပတ္ေစရန္ ႏိုင္ငံရပ္ျခား မဂၢဇင္းမ်ား၊ ဂ်ာနယ္မ်ား ျဖစ္သည့္ Asia Week, News Week, Reader Digest, Timeစသည္တို႔မွ ကမၻာ့သတင္းမ်ားကို သင္ခန္းစာတြင္ ဗဟုသုတအေနျဖင့္ ထည့္သြင္းသင္ၾကားရင္း သိနားလည္ေစခဲ့သည္။ အဂၤလိပ္ဘမ္းစကားမ်ား၊ ထူးျခားအသံုးအႏွဳန္းမ်ား၊ အဂၤလိပ္သီခ်င္းမ်ား၊ ဂိမ္းမ်ားျဖင့္ မညည္းေငြ႕ရေအာင္ သင္ေပးပါသည္။ အခါအားေလ်ာ္စြာ တပည့္မ်ား ေဒသႏၱရဗဟုသုတ ရေစရန္အလို႔ငွာ ခရီးတို၊ ခရီးရွည္မ်ားကို ကိုယ္တိုင္ကိုယ္က် လိုက္ပို႔ေပးေသးသည္။

          ဆရာ့၏ စာသင္ခန္းေရာက္ၿပီးလွ်င္ တစ္ခါတစ္ရံ အိမ္ျပန္ရန္ ေမ့ေနတတ္ၿပီး ေက်ာင္းမွာပင္ တစ္ေနကုန္သြား တတ္ပါသည္။ အျခားေက်ာင္းမ်ားကဲ့သို႔ သင္တန္းဆင္းလက္မွတ္ ဆရာ့ေက်ာင္းမွာ မေပးပါ။ ေက်ာင္းေပ်ာ္ေအာင္ အဓိက ထားၿပီးမွ အဂၤလိပ္စာကို   ေပ်ာ္ရႊင္လြတ္လပ္စြာ ကိုယ္တိုင္ကိုယ္က် သင္ယူလိုစိတ္ ျဖစ္ေပၚလာေအာင္၊ အဂၤလိပ္စာကို မေၾကာက္ရြံ႕ေအာင္၊ ဆရာကို ရဲရဲ၀့့ံ၀့ံတိုင္ပင္ ေဆြးေႏြးရဲေအာင္ ေလ့က်င့္ ေပးသည့္ေက်ာင္းမွာ ထိုအခ်ိန္က ဆရာ့၏ ေက်ာင္းတစ္ေက်ာင္းပင္ ရွိမည္ထင္ပါသည္။

          ဆရာသည္ ဆရာပီသ၏။ ေခတ္မွီ၏။ တပည့္လူငယ္မ်ား၏ ခံစားခ်က္ကို နားလည္ တန္ဘိုးထား၏။ သို႔ျဖစ္၍ ဆရာ့ကို ဆရာလိုတစ္မ်ဳိး၊ မိဘလိုတစ္ဖံု တပည့္မ်ားက ေလးစားၾကသည္။ ခ်စ္ခင္တြယ္တာၾကသည္။ ဆရာ့ကို ရင္းႏွီးစြာ ရင္ဖြင့္တိုင္ပင္၍ အႀကံဥာဏ္မ်ားေတာင္းၾကသည္။ ဆရာေျပာျပသည္ကို အေလးထားနာယူၾက၏။ ဆရာသည္ ကၽြန္မတို႔ အတြက္ မိဘႏွင့္တဂိုဏ္းတည္း ထားရသည့္ ပုဂၢိဳလ္တစ္ဦးပင္ ျဖစ္လာရသည္။ ထိုအခ်ိန္ကာလက စာေပကင္ေပတိုင္ရံုးမွ ဆင္ဆာမ်ား တင္းၾကပ္လြန္းခ်ိန္ျဖစ္သျဖင့္ ဆရာသည္ စာေရးျခင္းအမႈထက္၊ စာသင္ျခင္းမွာပင္ တပည့္မ်ားျဖင့္ ေပ်ာ္ေမြ႔ေနခဲ့ သည္။

          တပည့္မ်ားအေပၚ၊ အထူးသျဖင့္ လူငယ္မ်ားအေပၚတြင္ နားလည္ေပးႏိုင္လြန္းသူ၊ လူငယ္မ်ား၏ ရင္ဘတ္ကို ထိုးထြင္းျမင္ႏိုင္သူတစ္ဦးပင္။ ဆရာေကာင္းျဖစ္သကဲသို႔ မိဘလို၊ သူငယ္ခ်င္းလို၊ မိတ္ေဆြလို၊ ညီအစ္ကိုေမာင္ႏွမလို ပံုသ႑န္အမ်ဳိးမ်ဳိးျဖင့္ တပည့္မ်ားအတြက္ ေစတနာ၊ ၀ါသနာ၊ အနစ္နာ၊ အၾကင္နာ ဟူသည့့္ နာ(၄)နာနွင့္ ျပည့္၀သည့္သူဟု ဆိုလွ်င္ မမွားေခ်။ တပည့္မ်ားမွ ဆရာ့ထံ ရင္ဖြင့္ၾကသည္။ တိုင္ပင္ၾကသည္္။ ေဆြးေႏြးၾကသည္။ တိုင္တည္ၾကသည္။ ဆရာ့အနားတြင္ အၿမဲတေစ တပည့္မ်ားျဖင့္ ၀ိုင္းရံေနခ့ဲ၏။ တပည့္မ်ားအား ကမၻာႏွင့္ရင္ေဘာင္တန္းႏိုင္ရန္ အဂၤလိပ္စာ ထူးခၽြန္ထက္ျမက္သူေတြ ျဖစ္ေစခ်င္ေသာ္လည္း ႏိုင္ငံျခားသားမ်ားအား အားမက်ရန္၊ မ်ဳိးခ်စ္စိတ္ရွိရန္၊ စိတ္ဓာတ္ခြန္အားမ်ား ျပည့္၀ရန္၊မည္သည့္အရာမဆို လြယ္လြယ္ႏွင့္ ဇြဲမေလွ်ာ့ရန္ႏွင့္ အထူးသျဖင့္ လူပီသရန္၊ လူ႔တန္ဘိုးဆိုသည္မွာ ဘယ္အရာကို ေခၚသည္ ဆိုသည္ကို သိေစရန္အတြက္ သူ႔၏ေမတၱာရင္ေငြ႔ျဖင့္ တပည့္လူငယ္မ်ားကို နားလည္ေစခဲ့ပါ၏။ တပည့္မ်ားအား ေက်ာသားရင္သား မခြဲျခားပဲ တစ္ေျပးညီ ၾကင္နာစြာ ဆက္ဆံသျဖင့္ တပည့္မ်ားအားလံုးက ဆရာလိုတစ္ဖံု၊ ဖခင္တစ္ေယာက္လိုတစ္မ်ဳိးျဖင့္ပါ ဆရာ့ကို ခ်စ္ခင္တြယ္တာၾကပါသည္။

          ထိုသို႔ေသာဆရာသည္ ေခတ္စံနစ္၏ ဆိုးေမြေၾကာင့္ လက္ကိုင္ခ်ဳိင္းေထာက္ အကူအညီျဖင့္သာ ရပ္တည္သြားလာႏိုင္သည့္ မသန္မစြမ္း ဒုကၡိတတစ္ဦးျဖစ္သည္။ ညာလက္ျဖင့္စာမေရးႏိုင္ေတာ့သည္ အခ်ိန္မွစ၍ ဘယ္လက္ျဖင့္ စာေရးက်င့္ခဲ့ သည္။ သို႔ေသာ္ သ႔ူစိတ္သည္ သူ႔၏ ျပင္ပအသြင္အျပင္နွင့္ ဆန္႔က်င္လွ်က္ သံမဏိလို ခိုင္မာသည္။ ဤမွ် ယံုၾကည္ခ်က္ကို မေသြဖီပဲ ခိုင္က်ည္ေသာစိတ္ရိွသည့္ ဆရာသည့္ ႏူးည့ံေသာ သနားၾကင္နာတတ္ေသာ ႏွလံုးသားရွိသူလည္း ျဖစ္ျပန္ေသးသည္ကို ဆရာကိုယ္တိုင္ လိုက္ပါခဲ့ေသာ သင္တန္း၏ ခရီးစဥ္တစ္ခုတြင္ ကၽြန္မ ကိုယ္ေတြ႔ ႀကံဳခဲ့ရသည္။

           “လူအမ်ား၏စရိုက္သဘာ၀ကို သိခ်င္လွ်င္ ခရီးအတူတူ ထြက္ၾကည့္လိုက္ပါ” ဟူေသာ ဆိုရိုးစကား ရွိသည္။ ဆရာ့၏ တပည့္မ်ားအေပၚထားရွိသည့္ ေစတနာ၊ေမတၱာႏွင့္ အနစ္နာကို ကၽြန္မတို႔ ေက်ာင္းအဖြဲ႔   ေခ်ာင္းသာကမ္းေျခသို႔ အေပ်ာ္ခရီး ထြက္ခ်ိန္မွာ ေသေသခ်ာခ်ာ ကၽြန္မ သိခြင့္ရလိုက္၏။ ထိုအခ်ိန္ကာလက ေခ်ာင္းသာဆိုသည္မွာ ယခုလို ထြန္းကားတိုးတက္ ရန္ေနေနသာသာ၊ မည္သူမ်ွ အပမ္းေျဖရန္ ပင္လယ္ကမ္းေျခတစ္ခုဟု မသိၾကေသးသည့္ အခ်ိန္ကာလျဖစ္သည္။ ေခ်ာင္းသာမွာ တာ၀န္က်သည့္ ဆရာ့၏တပည့္တစ္ေယာက္ စီစဥ္ေပးမႈျဖင့္ ေခ်ာင္းသာသို႔ ပုသိမ္၊ ေမာင္းဘိမွတဆင့္ သြားျဖစ္ခဲ့ၾကသည္။ ဆရာ့၏စကားအရ ေျပာရလွ်င္ ထိုစဥ္က ေခ်ာင္းသာသည္ “ပကတိအလွတရားမ်ားႏွင့္   ေခ်ာင္းသာ” ျဖစ္ခဲ့ခ်ိန္ျဖစ္သည္။ ေက်ာင္းသူေက်ာင္းသား အဖြဲ႕၀င္(၇၀)ခန္႔ ႏွစ္ထပ္သေဘာၤႀကီး စင္းလံုးငွားၿပီး တေပ်ာ္တပါး သြားခဲ့ၾက သည္။ ကၽြန္မ၏ အသက္(၁၉)နွစ္ခန္႔ေလာက္ကျဖစ္၍ ကၽြန္မတို႔ သူငယ္ခ်င္းမမ်ားအဖြဲ႕က အသက္အငယ္ဆံုးဟု ေတာင္ ေျပာ၍ရသည္္။ သေဘာၤဦးပိုင္းတြင္ အိပ္ခန္းအလြတ္ အပိုတစ္ခန္းပါသျဖင့္ ဆရာႏွင့္သူ၏မိသားစုအား   ေက်ာင္းသားႀကီးမ်ားက အိပ္ခန္းတြင္ အိပ္ေစေသာ္ျငား ဆရာက မအိပ္ေပ။ ေက်ာင္းသူ၊   ေက်ာင္းသားမ်ားနည္းတူ ကုန္းပတ္ၾကမ္းခင္းေပၚ၌သာ မိသားစုႏွင့္အတူ အိပ္ၿပိီး ကၽြန္မတို႔  မိန္းကေလးအငယ္မ်ားကို အိပ္ခန္းထဲမွာ လံုၿခံဳစြာ အိပ္ေစပါသည္။ ဆရာ့၏ အခြင့္အေရး မယူတတ္သည့္စိတ္၊ တပည့္မ်ားအေပၚ ညွာတာတတ္သည့္ ေစတနာကို မ်က္၀ါးထင္ထင္ ကၽြန္မေတြ႔ခဲ့ရသည္။

          ထိုစဥ္အခ်ိန္အခါက ေခ်ာင္းသာသည္ မည္သည့္ အပမ္းေျဖလာခရီးသြားမွ် မရွိေသးသည့္အခ်ိန္။ ကမ္းေျခကို မ်က္ႏွာျပဳထားသည့္ ဓနိမိုးအိမ္ေလးမ်ားတြင္ တည္းခိုရသည္။ ကၽြန္မတို႔ မိန္းကေလး အငယ္အုပ္စုကို ဓနိမိုးအိမ္အတြင္းမွာ အိပ္ေစၿပီး ဆရာႏွင့္ဇနီးက ကၽြန္မတို႔ကို ေစာင့္ေရွာက္ကာ တဲအိမ္ေလး၏ အေရွ႕ ေရကျပင္ေလးတြင္ ပင္လယ္ေလဒဏ္ကို ႀကံ႕ႀကံ႕ခံ၍ အိပ္၏။ ကၽြန္မတို႔ ေက်ာင္းသူမ်ားမွာ အိမ္ခန္းအတြင္းမွ ေန၍ အျပင္တြင္ အိပ္ေနၾကသည့္ ဆရာတို႔ မိသားစုအား သနားအားနာမဆံုး   ျဖစ္ေနရသလို ဆရာ၏ေႏြးေထြးသည့္   ေမတၱာျဖင့္္ တပည့္မ်ားအား ေစာင့္ေရွာက္မႈကိုို မ်က္၀ါးထင္ထင္   ေတြ႔သိလိုက္ရျပန္ပါသည္။ ထိုမွ်မကေသး ပင္လယ္ကို မျမင္ဘူးၾကသည့္ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕သူ၊ ၿမိဳ႕သားမ်ားျဖစ္၍ ဆရာက ပင္လယ္ထဲ ေရဆင္းကူးခ်ိန္ အေပ်ာ္လြန္အႏၱရာယ္မျဖစ္ေအာင္ သူကိုယ္တိုင္ မသန္မစြမ္းႏွင့္   ေရထဲလိုက္ ဆင္းရင္း တပည့္မ်ားကို အႏၱရာယ္မျဖစ္ေအာင္ မ်က္စိေအာက္ ေစာင့္ေရွာက္ခဲ့ျပန္၏။

    ေခ်ာင္းသာမွ ျပန္သည့္ေန႔တြင္ သေဘာၤဆိပ္ဆင္းရန္ ကားက မလြယ္ကူလွသျဖင့္   ေယာက်ာ္းေလးမ်ား အားလံုး သစ္လံုးတင္ထရပ္ကားျဖင့္ သေဘာၤရွိရာ ေမာင္းဘိဆိပ္ကမ္းသို႔ု အရင္သြားေစၿပီး၊ ဆရာႏွင့္ မိသားစုမွ က်န္မိန္းကေလး ေက်ာင္းသူမ်ားအဖြဲ႕ႏွင့္   ေနာက္တစ္ေခါက္ ကားျပန္လာအႀကိဳကို ေခ်ာင္းသာမွ ေစာင့္ၾက၏။ သို႔ေသာ္ ကားက ျပန္ေရာက္သင့္သည့္ အခ်ိန္ ေက်ာ္လြန္သည့္တိုိုင္ ျပန္ေရာက္မလာခဲ့ေပ။ မၾကာခင္ ေက်ာင္းသားမ်ားစီးနင္းလိုက္ပါလာ သည့့္ကား လမ္းခုလပ္တြင္ ေမွာက္သည့္သတင္းက ရြာထဲသို႔ ေရာက္လာ၏။ ဆရာလည္း တုန္႔ဆိုင္းမေနေတာ့ပဲ သက္ဆိုင္ရာမ်ားဆီ ၀င္ေျပာျပ၍ အကူညီေတာင္းသျဖင့့္ အာတီကားႀကီး တစ္စီးရလိုက္၏။ သို႔ျဖင့္ က်န္သည့္ မိန္းကေလးမ်ားအားလံုး ကားေပၚတက္ေစၿပီး ေခ်ာင္းသာမွ ကားေမွာက္ရာ ေနရာသို႔ ထြက္ခြာခဲ့ၾကသည္္။

          ခရီးတစ္၀က္ေရာက္ခ်ိန္ အေရွ႕တြင္ ေယာက်ာ္းေလးမ်ား စီးသြားသည့္ ထရပ္ကားႀကီး လမ္းနေဘးရွိ ေခ်ာက္ကမ္းထဲ သို႔ တစ္၀က္ေဇာက္ထိုး တန္းလန္းက်ေနလွ်က္ ေတြ႔ရ၏။ ဆရာ မဆိုစထားႏွင့္ ကၽြန္မတို႔ မိန္းကေလးမ်ားအားလံုး ျမင္ကြင္းကို ၾကည့္၍ စိုးရိမ္လန္႔ျဖတ္ကုန္၏။ ဆရာမွ ေက်ာင္းသားအဖြဲ႔ေခါင္းေဆာင္အား တပည့္မ်ား အထိအခိုက္ ရွိမရွိ ေမးရာ ကံအားေလ်ာ္စြာ ဒူးပြန္း၊ လက္ပြန္းႏွင့္ အျပင္းထန္ဆံုး ေခါင္းေပါက္သူသာ ရွိသည္ဟု သိလိုက္ရသည္။   ေက်ာင္းသားမ်ားထဲမွ ပါလာသည့္ ဆရာ၀န္မ်ားက ေဆးထည့္ေပးထားသည္ဟု   ေက်ာင္းသားႀကီးမ်ားက ရွင္းျပပါသည္။ သို႔ေသာ္ ဆရာ့၏မ်က္ႏွာတြင္ စိုးရိမ္စိတ္မ်ားက   ျပည့္လွ်ံေနဆဲ။ ေက်ာင္းသားမ်ားကို ခ်က္ခ်င္းစုေ၀းေစၿပီး ကိုယ္တိုင္ လူစစ္ေဆး၏။ တစ္ဦးခ်င္းစီ ဒဏ္ရာရမရ ေသခ်ာအေသးစိတ္စစ္ေဆးကာ ေမးျမန္း၏။ ဤသို႔ စစ္ေဆးစဥ္ ေက်ာင္းသား အခ်ုဳိ႕ ေလ်ာ့ေနသည္ကို သိလိုက္ရသည္။

          ဆရာ၏မ်က္ႏွာတြင္ ေၾကကြဲရိပ္ ခ်က္ခ်င္းပင္ဆင္လာ၏။ ေက်ာင္းသားႀကီးမ်ားမွ “ေလ်ာ့ေနသူေတြ ရွိေနပါတယ္ ဆရာ၊ သူတို႔ ရြာထဲေရာက္ေနလား မသိဘူး” ဟု ေျပာရာ ဆရာက လူအေကာင္ထည္လိုက္ မျမင္ရသေရြ႕ မယံုဘူး၊ အခု သြားရွာၿပီးေခၚလာ” ဟုေျပာကာ စိုးရိမ္ပူပန္စိတ္ အထင္းသားျဖင့္ ေျပာ၏။ သို႔ျဖင့္ ေလ်ာ့ေနသည့့္ ေက်ာင္းသားမ်ားကို လူခြဲ၍ ေတာထဲ၀င္ကာ တေၾကာ္ေၾကာ္ေခၚ ရွာၾက၏။ ႏွလံုးေရာဂါအခံရွိသည့္ ဆရာကား စိုးရိမ္စိတ္ျဖင့္ ႏွလံုးေအာင့္လာရာ အတူပါလာသည့္ တပည့္ဆရာ၀န္မေလးမွ ေနရာတြင္ပင္ ဆရာ့အား ေဆးကုရေလသည္။ မၾကာခင္ ေပ်ာက္ေနသည့္ ေက်ာင္းသားမ်ား ရွာေဖြသူမ်ားႏွင့္အတူ ျပန္ပါလာ၏။ ျဖစ္ပံုမွာ စူးစမ္းတတ္သည့္ လူငယ္ဘာ၀ ေတာထဲတြင္ အလည္လြန္ေနၾကျခင္း ျဖစ္သည္။ အဲ့သည္ေတာ့မွ ဆရာလည္း မ်က္ရည္လည္သည့္ မ်က္၀န္းမ်ားျဖင့္ ျပန္ျပံဳးရယ္လာႏိုင္ၿပီး ေပ်ာက္ေနသည့္ တပည့္သားမ်ားအား တစ္ေယာက္ခ်င္းဆီ ရင္ခြင္ထဲ ေပြ႕ဖက္ကာ စိတ္ဒံုးဒံုးခ်ရပါေတာ့၏။ အဲ့သည္ေနာက္ ကၽြန္မတို႕စီးလာသည့့္ အာတီကားႀကီးတစ္စီးထဲတြင္ ဆရာႏွင့္တကြ ေက်ာင္းသူ၊ ေက်ာင္းသား၊ ခရီးေဆာင္ အိတ္မ်ားအားလံုးႏွင့္ ၾကပ္ညပ္ေပ်ာ္ရႊင္စြာျဖင့္ တိုးေ၀ွ႔ထိုင္ၾကရင္း သေဘာၤရွိရာ   ေမာင္းဘိဆိပ္ကမ္းသို႔ု တေရြ႕ေရြ႕ေမာင္းၿပီး ျပန္လာရသည္ကို ယခုစာေရးေနရင္းပင္   ျပန္လည္ျမင္ေယာင္ေနမိပါသည္။ ရန္ကုန္ျပန္ ေရာက္၍ ေနာက္တစ္ေန႔ ေက်ာင္းတြင္   ေခ်ာင္းသာခရီးသြားခဲ့သည့္ အေတြ႕အၾကံဳကို သင္ခန္းစာအျဖစ္ ျပန္လည္သင္ၾကားခ်ိန္ ကၽြန္မတို႔အားလံုး ဆရာ့၏တပည့္မ်ားအေပၚထားသည့္ ေႏြးေထြးသည့္၊ ႀကီးမားသည့့္ ေမတၱာကို တစ္ဖန္ျပန္လည္ ရရွိၾကျပန္ပါသည္္။

          ဆရာ့သင္တန္း မတက္ျဖစ္ေတာ့ကတည္းက ဆရာႏွင့္အဆက္သြယ္   ျပတ္သြားလိုက္သည္မွာ ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာ။ ကၽြန္မပင္ အိမ္ေထာင္က်၍ သားတစ္ေယာက္ မိခင္ျဖစ္ေနခဲ့ၿပီ။ စာေတြ မသင္ႏိုင္ေတာ့ေသာ္လည္း ဆရာ၏ တန္ဖိုးရွိေသာ၊ ခြန္အားရွိေသာ စာမ်ားကို စာအုပ္မ်ား၊ ဂ်ာနယ္မ်ား၊ မဂၢဇင္းစာမ်က္ႏွာမ်ားတြင္ အရွိန္အဟုန္ေကာင္းေကာင္းျဖင့္ ဖတ္ခြင့္ရခဲ့ သည္။ ဆရာ့တပည့္ ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားကေတာ့  ကမၻာေနရာ အႏွံ႔အျပားတြင္   ႏိုင္ငံတကာျဖင့္ ရင္ေဘာင္တန္း အလုပ္လုပ္ ေနၾကသူအမ်ားစု ျဖစ္ေနေလၿပီ။ အလ်ဥ္မျပတ္ေရးသားေနသည့္ ဆရာ့ထံတြင္ တပည့္ေဟာင္းမ်ား ဆရာ့ထံ လာေရာက္ ရင္ဖြင့္ၾကဆဲ၊ အၾကံဥာဏ္ေတာင္းေနၾကဆဲဆိုတာကို ဆရာ၏စာမ်ားထဲ ဖတ္လိုက္ရေနျပန္ေတာ့ ကၽြန္မစိတ္ထဲ ဆရာ့ကို သြားေတြ႕ခ်င္စိတ္မ်ား တဖြားဖြား ျဖစ္လာခဲ့ရ၏။

          တစ္ေန႔ သားျဖစ္သူႏွင့္အတူ ဆရာ့ထံ ကၽြန္မေရာက္ခဲ့သည္။ ဆရာ့အိမ္ေလးက အရင္အတိုင္း အေျပာင္းမလဲ ရွိလွ်က္။ ေျပာင္းလဲသြားသည္က တပည့္မ်ားျဖင့္ အၿမဲတေစ စည္ကားေနတတ္သည့္ ဆရာ့အိမ္သည္ တိတ္ဆိတ္ၿငိမ္သက္ လွ်က္။ ဧည့္ခန္းထဲတြင္ ခင္းထားသည့္ တစ္ေယာက္အိပ္ကုတင္ေလးေပၚတြင္ ေအာက္စီဂ်င္ပိုက္ႏွာေခါင္းတြင္ ခ်ိတ္လွ်က္ လွဲေလ်ာင္းကာ ရန္ကုန္ေႏြကို အပမ္းတႀကီး အံတုေနရရွာသည့္ ဆရာ့ကို ျမင္ေသာအခါ ၀မ္းသာ၀မ္းနည္း ကၽြန္မျဖစ္ရ၏။ သည္လို က်န္းမာေရးအေျခအေနႏွင့္ စာေတြ စဥ္ဆက္မျပတ္ အရွိန္အဟုန္ေကာင္းေကာင္းျဖင့္ ေရးသားႏိုင္သည့္ ဆရာ့၏ စာေပအေပၚ တာ၀န္ေက်မႈကို ကၽြန္မအ့ံၾသလြန္းမက အ့ံၾသမိရ၏။  ႏွစ္ကာလေပါင္းမ်ားစြာ ၾကာျမင့္ခဲ့ေသာ္လည္း ျမင္ျမင္ခ်င္း ကၽြန္မ မည္သူဆိုသည္ကို မွတ္မိကာ ရိုလန္ဒါဟူသည့္ သူကိုယ္တိုင္ေပးထားခဲ့သည့္ နာမည္ကို မေမ့မယြင္း ေခၚခဲ့သည့္  ဆရာ့အား ဦးခိုက္ရင္း တပည့္တစ္ေယာက္၏ တာ၀န္မဲ့မႈအတြက္ ကၽြန္မ မ်က္ရည္က်ခဲ့ရသည္။ ဆရာႏွင့္ ေရွးျဖစ္ေဟာင္းမ်ား ေျပာရင္း ကၽြန္မ စာေတြ   ေရးျဖစ္ေနသည္ကို ေျပာမိရာ၊ ဆရာ့မ်က္ႏွာေပၚမွ တပည့္အတြက္ ၀မ္းသာသည့္၊ ေက်နပ္သည့္ အၿပံဳးရိပ္ကို ယခုတိုင္ ကၽြန္မ ျမင္ေယာင္မိေနေသးသည္။

          အဲ့သည္ေနာက္ပိုင္း ဆရာ့အိမ္သို႔ ကၽြန္မ ရံဖန္ရံခါေရာက္ခဲ့ရာ ဆရာမွ စာေရးသူတစ္ေယာက္ရဲ႕ ထားရမယ့္စိတ္၊ က်င့္၀တ္ႏွင့္ ခံယူခ်က္မ်ားကို ေျပာျပခဲ့သျဖင့္ ယခုအခါ စာေရးျဖစ္ေနေသာ ကၽြန္မအတြက္ တန္ဖိုးမျဖတ္ႏိုင္သည့္ ဆရာ့၏ စကားလက္ေဆာင္မ်ား   ျဖစ္လာခဲ့ရသည္။  စာမ်ားကို အြန္လိုင္းတြင္သာမက၊ စာမ်က္ႏွာမ်ားေပၚမွာပါ ျပန္လည္ေရးသားဖို႔ တိုက္တြန္းခဲ့သည္။ ဆရာ့ကို ဆရာ့၏အထုပၸတၳိေရးဖို႔ အစီအစဥ္ရွိမရွိ၊ ရွိပါက ဆရာႏႈတ္မွ   ေျပာသည္ကို လိုက္ေရးမွတ္ေပးရန္ အတြက္ ကၽြန္မတာ၀န္ယူေပးခ်င္ေၾကာင္း ေျပာခဲ့ေသးသည္။

     “သမီး..ဆရာက ဘယ္လိုပုဂၢိဳလ္မ်ဳိးမို႔ အထုပၸတၳိေရးစရာ လိုရမွာလဲကြယ္..၊   ေရးစမ္းပါေလ့ ေမာင္ဖုန္းေမာ္တို႔လို အာဇာနည္မ်ဳိးရဲ႕အထုပၸတၳိကို၊ ဆရာက မလိုပါဘူးကြယ္” ဟူသည့္ ဆရာ့၏တုန္႔ျပန္စကားေၾကာင့္  ဆရာ့အေပၚ ကၽြန္မ၏ ေလးစားစိတ္တို႔က ထပ္ဆင့္ပိုကဲရျပန္သည္။

          တစ္ရက္ ဆရာ့ထံ ကၽြန္မ၏ “အိပ္မက္ေကာက္ေၾကာင္း”စာစုမ်ားစုစည္းမႈ စာမူ တစ္ထပ္ႀကီးျဖင့္  ေရာက္သြားခဲ့သည္။ ကၽြန္မ အြန္လိုင္းတြင္ ေရးထားသည္ စာစုမ်ားစုစည္း၍့ အမွတ္တရ စာအုပ္တစ္အုပ္ထုတ္ မည္ျဖစ္သျဖင့္ ဆရာမွ ဖတ္ၾကည့္ ေပးၿပီး သင့္ေလ်ာ္ပါက အမွာစာေရးသားေပးပါရန္ မ၀့ံမရဲ ခြင့္ေတာင္းမိသည္။ မ၀့ံမရဲဟု သံုးႏႈန္းရသည္မွာ ဆရာကဲ့သို႔ တိုင္းသိျပည္သိ စာေရးဆရာတစ္ဦးထံ တပည့္တစ္ေယာက္ ၀ါသနာအရ ေရးထားသည့္ စာမ်ားအတြက္ အမွာစာ ေတာင္းရ သည္မွာ  အင္မတန္မွ စိတ္ထဲ မ၀့ံမရဲစိတ္ျဖင့္ စိုးရိမ္ခဲ့မိပါသည္။

        သံုးလမွ်အခ်ိန္ယူဖတ္ၿပီးခ်ိန္ အမွာစာယူရန္ ဆရာ့ထံ ကၽြန္မ ထပ္မံေရာက္ခဲ့ရျပန္သည္။ ဆရာေပးသည့္ လက္ေရးေသးေသးခၽြန္ခၽြန္ေလးမ်ားျဖင့္ ေရးထားသည့္ အမွာစာကို ဖတ္ရင္း ဒုတိယအႀကိမ္ ကၽြန္မ ဆရာ့ေရွ႕တြင္ မ်က္ရည္က်ရျပန္သည္။ ဆရာ့အမွာစာသည္ ကၽြန္မအတြက္ တန္ဘိုးမျဖတ္ႏိုင္သည့္ ဆရာ့၏ ဒုတိယေျမာက္ လက္ေဆာင္တစ္ခု ျဖစ္ခဲ့ရသည္။ အိပ္မက္ေကာက္္ေၾကာင္းစာအုပ္ထြက္ခ်ိန္ ဆရာ့ထံ စာအုပ္လက္ ေဆာင္သြားေပးရာ က်န္းမာေရးအေျခအေနေၾကာင့္ ျပင္ပဧည့္သည္မ်ား ေတြ႔ခြင့္မရွိသျဖင့့္ ဆရာႏွင့္ေတြ႔ခြင့္ မရခဲ့သည္မွာ ေနာက္ဆံုး ဆရာကြယ္လြန္သည့္အခ်ိန္အထိပင္ ေတြ႔ခြင့္မရလိုက္ေတာ့ေခ်။ ဆရာ့ေနာက္ဆံုးခရီးကို လိုက္ပို႔ေပးျဖစ္ရင္း ကၽြန္မရင္ထဲ အတိုင္းအဆမဲ့ ေၾကကြဲႏွေမ်ာမိခဲ့ရ၏။

          ဆရာသည္ တစ္ေခတ္မွာ တစ္ေယာက္သာ ရွိႏိုင္ေသာ လူစားမ်ဳိးျဖစ္သည္။ ကၽြန္မတို႔ အားလံုးအား အေၾကာက္တရား ကင္းမဲ့ေစရန္၊ အမွန္တရားကို ခ်စ္ျမတ္ႏိုးတတ္ေစရန္၊ လြတ္လပ္မႈကို တန္ဖိုးထားတတ္ေစရန္၊ ကေလာင္သြားထက္ထက္ျဖင့္ ညႊန္ျပခဲ့သည္။ တိုင္းျပည္အတြက္ အစားထိုးမရႏိုင္ေတာ့သည့္  ေၾကြလြင့္သြားသည့္ သက္တမ္းရင့္ ၾကယ္တစ္စင္းအျဖစ္ ဆရာ့ကို တင္စားခ်င္ပါသည္။ ဆရာမရွိေတာ့ေသာ္ျငား ဆရာ၏   ေကာင္းမြန္သည့္ သမိုင္းေၾကာင္းသည္ ဆရာ၏စာေပ၀ိဥာဥ္ႏွင့္ အတူ ကၽြန္မတို႔၏၀န္းက်င္တြင္ အၿမဲရွင္သန္ တည္ရွိေနပါဦးမည္။

ဒီေန႔ဟာ ဆရာႀကီးလူထု(ဦး)စိန္၀င္း ကြယ္လြန္ခဲ့တာ (၁)ႏွစ္တင္းတင္း ျပည့္တဲ့ ေန႔ျဖစ္ပါတယ္။

ဆရာႀကီးလူထုဦးစိန္၀င္း၏ သမီးျဖစ္သူ ေဒၚေခ်ာအိ၀င္းေဇာ္မွ ကြယ္လြန္ျခင္း ၁ႏွစ္ျပည့္ အမွတ္တရ ေဆာင္းပါးမ်ား စုစည္းမႈစာအုပ္အျဖစ္ “ လူထုစ္န္၀င္း (သို႔မဟုတ္) အလံမလွဲစတမ္း” စာအုပ္ကို ထုတ္ေ၀ခဲ့ပါသည္။ ထိုစာအုပ္တြင္ ေဖာ္ျပပါရွိခဲ့သည့္ ကၽြန္မေရးျဖစ္ခဲ့သည့္   ေဆာင္းပါးအား၊ ယေန႔က်ေရာက္သည့္ ဆရာႀကီးကြယ္လြန္သည့္ ၁ႏွစ္ျပည့္ေန႔ရက္ ၁၇.၆.၂၀၁၃ရက္ေန႔တြင္ ဆရာႀကီးအား သတိရျခင္းမ်ားစြာျဖင့္ အမွတ္တရ ျပန္လည္   ေဖာ္ျပေပးလိုက္ျခင္း ျဖစ္ပါသည္။

ထိုစာအုပ္တြင္ ၂၀၀၆ ခုႏွစ္၊ ေမလ၂၃ရက္ေန႔ထုတ္ International Heral Tribune သတင္းစာတြင္ ဆရာလူထုစိန္၀င္းကိုယ္တိုင္ ေရးသားထားသည့္ “Burmese People can’t wait longer” ေဆာင္းပါးအပါအ၀င္ ဓမၼဓူတအရွင္ေဆကိႏၵ၊ ဟံသာ၀တီဦး၀င္းတင္၊   ေမာင္မိုးသူ၊ ထက္ျမက္၊ ခင္ေဆြဦး၊ ေမာင္စြမ္းရည္၊ ညီပုေလး၊ ေဇာ္ေနာင္၊ ဖိုးသံ(လူထု)၊ မိုးေ၀း၊ သန္းျမင့္ေအာင္ Phillip Tseng (New York)၊ သိန္းတန္၊ ဂုဏ္ထူးဦးသိန္းႏိုင္၊   ျပည္သူ႔ရဲေဘာ္မ်ဳိးထြဋ္၊ လႊတ္ေတာ္ေရွ႔ေနတစ္ဦး (မႏၱေလး)၊ ကိုႀကီးတင္၊ ေဇာ္၀င္းကို၊ လွကြန္႔၊ လွတင္၀င္း၊   ေအာင္ေက်ာ္ဆန္း၊ လိႈင္း(လွျမင့္)၊ ျမင့္ထြန္း (Quality)၊ ႏိုင္သစ္နီ၊ ေအာင္စိုးမိုး၊ ရွင္ေအး (အင္န္ဂ်လာ)၊ ျမေသြးနီ၊ ေအာင္ထြန္းဦး၊ သမီး (၀င္းေမာ္ဦး)၊ နန္းမူ၊ Julie Hann၊ Mavis (Myintzu)ႏွင့္ ေနထြန္းႏိုင္တို႔ပါ ပါ၀င္ေရးသားထားသည္။

ဤစာအုပ္ေရာင္းခ်ရေငြ အားလံုးကို “လူထုစိန္၀င္း ပညာသင္ဆု ရန္ပံုေငြ”အတြက္ ထည့္၀င္ လွဴဒါန္းသြားမည္ဟု သိရသည္။

 

“ ေတာ္၀င္ႏွင္းဆီတြင္ ၁၆.၆.၂၀၁၃က  ျပဳလုပ္သည့္ ႏွစ္ပတ္လည္ပြဲ
ခန္းမအ၀င္မွ ဆရာ့ပံုရိပ္”

 “ဟံသာ၀တီဦး၀င္းတင္၊ ဓမၼဓူတအရွင္ေဆကိႏၵ၊ ေမာင္မိုးသူ”

“Junior Magazineမွ မေအးေအးၿပံဳးမွ
လူထုစိန္၀င္းပညာသင္ဆုအေၾကာင္း ရွင္းျပေနစဥ္”

“ဆရာလူထုစိန္၀င္း၏စာအုပ္မ်ား ေရာင္းခ်ခဲ့သည္”


“ ေရႊေတာင္ေခါက္ဆြဲျဖင့္ဧည့္ခံ”

“စာေရးဆရာဆရာမ မိခ်မ္းေ၀၊ ညီမေခ်ာအိ၀င္းေဇာ္ (လူထုစိန္၀င္း၏သမီး)ႏွင့္ ျမေသြးနီ”

“ဆရာ့ကို ေလးစားခ်စ္ခင္ၾကသည့္ ဆရာ့၏သားတပည့္မ်ား
အမွတ္တရ အတူတကြ”

 (၀န္ခံခ်က္။ Title Imageေလးအား ဆရာ့၏ဗီႏိုင္းပံုမွ ယူငင္အသံုးျပဳခဲ့ပါသည္။ မူရင္းေရးဆြဲသူအား  ဤေနရာမွ ေလးစားစြာျဖင့္ Credit ေပးပါသည္။)

ဆႏၵနဲ႔ဘ၀တစ္ထပ္ထဲက်ၾကပါေစ။

Share
This entry was posted in အက္ေဆး/ ရသစာတမ္း, ေလးစားထိုက္သူမ်ား. Bookmark the permalink.

5 Responses to လင္းလက္ေနသည့္ အို…၀ိဥာဥ္

  1. Latt Latt says:

    ႏွေျမာတသမိပါတယ္။ ဆရာ့ ပညာေတြ သင္ယူခြင့္ ရခဲ့ရင္ေကာင္းမွာပဲ။

  2. mayzon says:

    တိုင္းျပည္အတြက္ အစားထိုးမရႏိုင္ေတာ့သည့္ ေၾကြလြင့္သြားသည့္ သက္တမ္းရင့္ ၾကယ္တစ္စင္း

  3. သိပ္ကုိေလးစားျမတ္ႏုိးစရာေကာင္းတဲ႔ ဆရာတစ္ေယာက္ပါပဲ အမ –
    ဆရာ႔စာေတြဖတ္ၿပီး အားက်ေနခဲ႔ရတာ.. ဆရာ႔စာေတြဖတ္ၿပီး အားေတြတက္ခဲ႔ရတာ.. ဒီစာေလးဖတ္လုိက္ရေတာ႔ ဆရာ႔ရဲ႕ စိတ္ကုိပါ အေသးစိတ္ျမင္ခြင္႔ရသြားတယ္.. ေက်းဇူးပါ အမ

    ခင္မင္ေလးစားလ်က္
    ဂၽြန္မုိး

  4. ဆရာစစ္စစ္ျဖစ္ေသာ သက္တမ္းရင့္ၾကယ္ ဆရာႀကီးလူထုစိန္၀င္းအား ဦးညႊတ္ခဲ့ပါတယ္ …

  5. Pingback: rr2erl

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>