ေသေသာ္မွတည့္္….

Number of View: 13159

972650_10202742719238000_941243875_n

အဘိုး၏ ဦးေခါင္းရွိ ဆံပင္မ်ားက ေဖြးေဖြးျဖဴေနသည္။ အဘိုး၏မ်က္ႏွာေပၚတြင္ အေရးအေၾကာင္းတို႔ ထင္ေနေလၿပီ။ သို႔ေသာ္ အဘိုး၏ အသားအရည္က ၾကည္ၾကည္လင္လင္။ အဘိုးက ဗမာလူမ်ဳိးစစ္စစ္။ ခႏၶာကိုယ္က တုတ္တုတ္ခိုင္ခိုင္ရွိသည္။ အဘိုး၏အသက္ ခြန္ႏွဆယ္နားနီးၿပီ။ အဘိုးသည္ ၀ရန္တာရွိ ႏွစ္ေယာက္ထိုင္ ကုလားထိုင္ေပၚတြင္ တင္ပၸလင္ၿခိတ္ထိုင္ေန၏။ ထိုတင္ပၸလင္ၿခိတ္ ထိုင္ထားသည့္ ေပါင္ေပၚတြင္ သံုးထပ္သားပ်ဥ္ျပားတစ္ခ်ပ္ကိုတင္၍ တစ္ခါသံုးေဘာပင္အျပာျဖင့္ စာေရးေန၏။ စြတ္ၾကယ္အျဖဴႏွင့္ ခ်ည္ေခ်ာပုဆိုးႏြမ္းကို ရင္ေခါင္းဘက္ ျမွင့္၍ ၀တ္ဆင္ထားသည့္ အဘိုး၏အသြင္အျပင္က ေအးခ်မ္းေန၏။ အဘိုး၏ ေသးေသးခၽြန္္ခၽြန္ လက္ေရးစာလံုးေလးမ်ားက မ်ဥ္းေၾကာင္းမဲ့စာရြက္၀ါေဖ်ာ့ေဖ်ာ့အေပၚတြင္ ညီညီညာညာ စီးဆင္းေန၏။ တစ္ေၾကာင္းၿပီး တစ္ေၾကာင္း၊ ထိုမွတဆင့္ တစ္ရြက္ၿပီးတစ္ရြက္။ ေရးၿပီးသမွ်ကို နံေဘးရွိ ကုလားထိုင္၏   ေနရာလြတ္တြင္ ခ်ထား၏။ သို႔ႏွင့္ အဘိုးအို၏နံေဘးတြင္ စာရြက္မ်ားက အပံုလိုက္ အထပ္လိုက္ရွိလာ၏။

ထိုႏွစ္ေယာက္ထိုင္ခုံနေဘးသို႔ အသက္ဆယ့္သံုးနွစ္အရြယ္ မိန္းကေလးတစ္ေယာက္ ခ်ဥ္းကပ္လာ၏။ မိန္းကေလးက ခံုနံေဘး ၾကမ္းျပင္တြင္ အသာအယာ မ၀့ံမရဲျဖင့္ က်ဳ႕ံက်ဳံ႔ေလး ထိုင္ခ်လိုက္၏။ ထိုင္ခံုေပၚကေန အဘိုးက မိန္းကေလးကို တစ္ခ်က္လွမ္းၾကည့္ရင္း ၿပံဳးျပသည္။ ထို႔ေနာက္ အဘိုးက သူ႔ေရးလက္စ စာကို ဆက္ေရး၏။ အဘိုး၏အၿပံဳးေၾကာင့္ မိန္းကေလး၏စိတ္ထဲ ႏူးည့ံသြားသလို၊ တစ္ခ်ိန္ထဲမွာ ရဲ၀့ံေပ်ာ္ရႊင္မႈမ်ား ရွိလာသလို ခံစားလိုက္ရ၏။ အဘိုးက ေျမးမ်ားႏွင့္ လက္ပြန္းတတီးေနသူ မဟုတ္ပါ။ ထို႔ထက္ပို၍ မိန္းကေလးအေနနဲ႕ အဘိုးကို ယခုလို နီးနီးကပ္ကပ္ေတြ႔ခြင့္ရသည္မွာ မၾကာလွေသးေပ။ မိန္းကေလးတို႔ ေျမးမ်ားႏွင့္ အဘိုးက အဘြားေလာက္ ရင္းႏွီးမႈ မရွိၾကသည္မွာ အမွန္ပင္။ မည္သို႔ပင္ျဖစ္ေစ စေန တနဂၤေႏြ ေက်ာင္းပိတ္ရက္ အဘိုးႏွင့္အဘြားအိမ္သို႔ေရာက္ခ်ိန္ေလးတြင္ ဤသို႔ အဘိုး၏အသိအမွတ္ျပဳ အၿပံဳးေလးရလိုက္သျဖင့္ မိန္းကေလး ေပ်ာ္ရႊင္မိသြားရသည္မွာ အႏိႈင္းအဆမဲ့။

မိန္းကေလးက အားတင္း၍ တစ္ဆင့္တက္လိုက္သည္။ ၿပီးလွ်င္ သူ၏ မ်က္လံုးျပဴး၀ိုင္း၀ိုင္းမ်ားျဖင့္ အဘိုးအား ၀င့္ၾကည့္လွ်က္က – “ အဘိုး…သမီးေလ အဲ့ဒီ အဘိုးေရးထားၿပီးတာေလးေတြကို ဖတ္ၾကည့္ခ်င္လို႔… ရမလားဟင္” ဟု ထိတ္ေသာစိတ္ျဖင့္ ေမးလိုက္၏။

ႏႈတ္ခမ္းေထာင့္ခ်ဳိးတစ္ဘက္တည္းကို တြန္႔ေကြးၿပံဳးလွ်က္က အဘိုးက သူ၏ေျမးမေလးကို ၾကည့္၏။ ထို႔ေနာက္ အဘိုးက ေခါင္းကို ညိတ္ျပလိုက္ရာ ေျမးျဖစ္သူ မိန္းကေလး၏ မ်က္၀န္းအစုံသည္ တဖ်တ္ဖ်တ္ ေတာက္ပလင္းလက္သြား၏။ အဘိုး၏ ေျမးအားလံုး အဘိုးႏွင့္ တရင္းတႏွီး မရွိၾကေပ။ မိန္းကေလးက လူေၾကာက္တတ္သူဆိုေတာ့ သူတို႔အားလံုးထက္ အေၾကာက္ပိုသူ ျဖစ္သည္။ သို႔ေသာ္ မည္သို႔ေသာ ခြန္အားမ်ားက မိန္းကေလးကို ယခုကဲ့သို႔ အဘိုးထံေတာင္းဆိုရဲသည္အထိ တြန္းပို႔လိုက္သည္မသိ။ ထို႔ေနာက္ မိန္းကေလးက ကုလားထိုင္လက္တန္းေအာက္မွ လက္လ်ဳိ၍ အဘိုးေရးၿပီး ေဘး၌ခ်ထားသည့္ စာရြက္မ်ားကို တစ္ရြက္ၿပီးတစ္ရြက္ ယူငင္ကာ ေရငတ္မြတ္သိပ္လာသူတစ္ေယာက္၏ လက္ထဲသို႔   ေရတစ္ဖန္ခြက္  ထည့္ေပးလိုက္သလို စာရြက္ထဲက စာမ်ားကို အငမ္းမရ ဖတ္ရႈေလေတာ့သည္။

အဘိုးသည္ သူေရးထားသည့္ စာမ်ားကို အငမ္းမရ ဖတ္ရႈေနသည့္ မိန္းကေလးအား   ေစ့ေစ့ၾကည့္၍ ႏွစ္လိုဖြယ္ရာ ၿပံဳးေလ၏။ မိန္းကေလး ေခါင္းအေမာ့ အဘိုးႏွင့္ မ်က္လံုးခ်င္းဆံုလွ်င္ အဘိုးက “ ဆက္ဖတ္ေလ” ဟု အဓိပၸာယ္ရသည့္ ပံုစံမ်ဳိးျဖင္ ့ေခါင္းဆတ္ျပ၏။ ထို႔ေနာက္ အဘိုးက ေရးလက္စ စာကို ဆက္၍ေရးသည္။ မိန္းကေလးသည္ ဖတ္လက္စ စာမ်ားထဲတြင္ နစ္ေမ်ာသြားကာ သူမ၏ေဘး၀န္းက်င္တြင္ အဘိုးရွိေနသည္ကိုပါ ေမ့ေလ်ာ့သြားေတာ့၏။

Untitled

အမွန္တကယ္တြင္ မိန္းကေလးသည္ အဘိုးကို သူ႕အသက္ ဆယ္ႏွစ္ေက်ာ္ခ်ိန္မွ မ်က္၀ါးထင္ထင္ ေတြ႔ခြင့္ရျခင္း ျဖစ္သည္။ မိန္းကေလး၏ ငယ္စဥ္ကေလးဘ၀က မိန္းကေလး၏ ေမေမႏွင့္ အဘြားျဖစ္သူ ေျပာျပခဲ့သျဖင့္ အဘိုးႏွင့္ ပတ္သက္သည့္ တခ်ဳိ႕တ၀က္ကို သိခြင့္ရထား၏။ ထိုစဥ္ကတည္းက အဘိုးက မိန္းကေလးအတြက္ ခမ္းနားသည္ ့ ကမၻာႀကီးတစ္ခုကဲ့သို႔ ခံစားရ၏။ ကၽြန္းမွန္ဘီဒိုထဲမွ အဘိုးေရးသားထားသည္ဆိုေသာ စာအုပ္မ်ားက စာဖတ္၀ါသနာပါသူ မိန္းကေလး၏ ငယ္ရြယ္ႏုနယ္ေသာ စိတ္ႏွလံုးကို ကိုင္လႈပ္ထားျခင္းခံရ၏။ ေျမးမ်ားထဲမွာမွ အဘိုးေရးသားထားခဲ့သည့္ စာအုပ္မ်ားကို တစ္အုပ္ၿပီးတစ္အုပ္ တခုတ္တရ ခြင့္ေတာင္းၿပီးု ဖတ္ရႈေနသည့္ မိန္းကေလးကို အဘြားက အ့ံၾသေနခဲ့မည္ ထင္၏။ အဘိုးႏွင့္အဘြား အတူတူ ျဖတ္သန္းခဲ့ၾကသည့့္ ဖက္ဆစ္ဂ်ပန္ေတာ္လွန္ေရး သည္းထိတ္ရင္ဖို စြန္႔စားခန္းမ်ားကို အဘြားျပန္လည္ေျပာျပစဥ္ မိန္းကေလး၏ ငယ္ရြယ္ႏုနယ္ေသာ စိတ္ေၾကးမံုျပင္တြင္ အဘိုးကို ျမင္ဖူးေတြ႔ဖူးခ်င္စိတ္မ်ား ဟိုးယခင္ထဲက စြဲစြဲထင္ထင္ ရွိေနခဲ့ၿပီးျဖစ္၏။

လြယ္အိတ္လြယ္ထားသည့္ အဘိုးဓာတ္ပံုႏွင့္အတူ “ရန္ကုန္ဘေဆြ ျပန္လာၿပီ” ဆိုသည့္ သတင္းအား လုပ္သားျပည္သူ႔ေန႔စဥ္ သတင္းစာတြင္ ေတြ႔ျမင္ခဲ့ရေသာအခါ မိန္းကေလး၏ စိတ္ထဲတြင္ အဘိုးကို ျမင္ေတြ႔ခြင့္ရေတာ့မည္ဟူသည့္ စိတ္ျဖင့္ ေပ်ာ္ရႊင္မႈေတြ လိႈင္းခတ္လာ၏။ သို႔ေသာ္ လူေၾကာက္တတ္သူျဖစ္သည့္ မိန္းကေလးက အဘိုးနဲ႔ေတြ႔ရခ်ိန္မွာေတာ့ အေနာက္နားတြင္ ကုတ္ကပ္ေနကာ မ်က္ရည္မ်ား ရစ္၀ိုင္းလာၿပီး ၀မ္းနည္း၀မ္းသာ ခံစားခ်က္မ်ား ေရာျပြန္းခဲ့ရသည္။

10711686_10202742732958343_1244374696_n

ရန္ကုန္ဘေဆြျပန္လာၿပီ

မိန္းကေလးသည္ သူ၏ ေက်ာင္းပိတ္ရက္မ်ားအား အဘိုးႏွင့္အဘြားရွိရာ တိုက္ခန္းက်ဥ္းေလး၌သာ အခ်ိန္ကုန္ခ်င္ခဲ့သည္။ ေဒၚေလးႏွင့္အတူ ဧည့္သည္မ်ားအတြက္ မီးဖိုးေခ်ာင္ထဲ ၀ိုင္း၀န္းကူညီ ခ်က္ျပဳတ္ေပးရင္ အဘိုးထံလာသည္႔ ႏိုင္ငံေရးဧည့္သည္မ်ား၊ စာေရးဆရာမ်ား၊ ကဗ်ာဆရာမ်ား၊ ပန္းခ်ီဆရာမ်ား၊ အယ္ဒီတာမ်ား၊ ကာတြန္းဆရာမ်ား၊ သတင္းသမားမ်ားကို မိန္းကေလး ေတြ႔ျမင္ခြင့္ ရခဲ့သည္။ စာအုပ္ထဲ၊ ရုပ္ရွင္ထဲ၌ ေတြ႔ျမင္ဖတ္ရႈထားခဲ့ဖူးသည့္ ဆရာမႀကီး ေဒၚခင္မ်ဳိးခ်စ္၊ စာေရးဆရာ ေမာင္ေသာ္က၊ ဆရာေဒါင္းႏြယ္ေဆြ၊ မင္းသားႀကီး ထြန္းေ၀၊ စာေရးဆရာ   ေအာင္လင္း၊ စာေရးဆရာ ရန္ေအာင္၊ ပန္းခ်ီ ၀သုန္၊ ပန္းခ်ီ မင္းေ၀ေအာင္ႏွင့္ အျခား အျခားေသာ မ်ဳိးဆက္ေဟာင္း မ်ဳိးဆက္သစ္ အႏုပညာရွင္မ်ားစြာကို အရွင္လတ္လတ္ ျပင္ပမွာ ေတြ႔ျမင္ခြင့္ ရေသာအခါ မိန္းကေလး၏   ေက်ာင္းပိတ္ရက္မ်ားသည္ အဘိုးအို၏ တိုက္ခန္းငယ္အတြင္း၌သာ ကုန္ဆံုးဖို႔ ေသခ်ာခဲ့ရသည္။ အဘိုးအို၏ ျပည္ေတာ္ျပန္ ဖဆပလတိုက္ခန္းေလးထဲတြင္ ေတာ္လွန္ေရးသမားမ်ား၏   ႏိုင္ငံေရး ေဆြးေႏြးျငင္းခုန္သံမ်ား၊ အႏုပညာသည္မ်ား၏ အႏုပညာအေၾကာင္း ေဆြးေႏြးသံမ်ား သည္ မိန္းကေလးအတြက္ စိတ္ႀကိဳက္စာအုပ္တစ္အုပ္ကို တစ္မ်က္ႏွာၿပီးတစ္မ်က္ႏွာ လွန္ေလွာ ဖတ္ရႈေနရသကဲ့သို႔ပင္။

မိန္းကေလး၏ စိတ္သ႑ာန္ထဲတြင္ ထိုစဥ္ အခ်ိန္ကာလထဲက ကိန္းေအာင္းေနသည့္ စာေပခ်စ္ျမတ္ႏိုးသည့္ သေႏၶမ်ဳိးေစ့သည္ ဤသို႔ႏွယ္ အစပ်ဳိးခဲ့၏။

မိန္းကေလး၏မိခင္က အဘိုး၏ သမီးအၾကီးဆံုးျဖစ္သည္။ မိခင္၏ေျပာျပခ်က္အရ သိခဲ့ရတာ တခ်ဳိ႕ရွိသည္။ မိခင္ျဖစ္သူသည္ ကံအားေလ်ာ္စြာ အရြယ္ေရာက္ခ်ိန္၊ တကၠသိုလ္ေက်ာင္းသူ ကာလမ်ားတြင္ အဘိုးႏွင့္အဘြား ခြဲခြာေနၾကခ်ိန္၊ ရန္ကင္းၿမိဳ႔နယ္၊ ေက်ာက္ကုန္းထဲက သီးပင္စားပင္မ်ားျဖင့္ စိမ္းစိုေနသည့္ အႏုပညာမ်ားထုတ္လုပ္ရာ တင္းကုတ္ၿခံႀကီးထဲတြင္ အဘိုးႏွင့္ ကာလတစ္ခုအၾကာ အတူေနခြင့္ရခဲ့၏။ ေခတ္မီေသာအဘိုးက မိန္းကေလး၏ မိခင္ကို ေခတ္မီေသာ တကၠသိုလ္ေက်ာင္းသူဘ၀ကို ယံုၾကည္ခ်က္ရွိရွိျဖင့္ ျဖတ္သန္းေစခဲ့သည္။ မွန္တာလုပ္ ဟုတ္တာေျပာတတ္ဖို႔ု႔၊ ေလာကဓံကို သတၱိရွိရွိ ရင္ဆိုင္ရဲဖို႔၊ မိမိလုပ္ခ်င္သည္ကို မျဖစ္မေန ရေအာင္လုပ္ဖို႔ ပ်ဳိးေထာင္ေပးခဲ့ေလရာ၊ မိန္းကေလး၏မိခင္သည္ ေရွးရိုးဆန္ေသာ မိခင္တိုင္း၏ ျမန္မာဓေလ့ ထံုးစံမ်ားေအာက္တြင္ ဗိုင္းေကာင္းေက်ာက္ဖိေနေနရေသာ မိန္းကေလးမ်ားထက္ လြတ္လပ္ခြင့္ ရခဲ့သည္။ မိန္းမပ်ဳိတစ္ေယာက္အတြက္ ေခတ္မွီ သည္ႏွင့္ ေခတ္ဆန္သည္ မတူညီေၾကာင္း၊ မိန္းမသားတစ္ေယာက္၏ စစ္မွန္သည့္ အလွဆိုသည္မွာ အေရျပားတေထာက္စာအလွထက္ ပို၍ ေလးနက္သည့္ အဓိပၸာယ္ရွိသည္ကို ဖခင္ျဖစ္သူက သိခြင့္ေပးခဲ့သည္။ မိန္းကေလးအတြက္ ထိုစဥ္ကာလ အေမေျပာျပစဥ္ကတည္းက ဓာတ္ပံုထဲမွာကလြဲ၍ တစ္ခါမွအျပင္မွာ မျမင္ဘူးေသးေသာ အဘိုးကို စိတ္ကူးျဖင့္ ပံုေဖာ္ခဲ့ရသည္မွာ အေမာပင္။

Untitled

ရန္ကုန္ဘေဆြရဲ႕ ၀တၱဳတိုမ်ား

Painter U Thaung Han

ပုဂၤစာအုပ္တိုက္က ပထမဆံုးထုတ္ေ၀ခဲ့သည့္ “နန္းဟာဗီး” မ်က္ႏွာဖံုး

 “ေရႊ၀ါျပည္” “ျမန္မာျပည္သား” “ေသေသာ္မွတည့္ ေၾသာ္ ေကာင္း၏” “ တိုက္ယူရေသာ မ်က္ရည္တစ္ေပါက္” “စနစ္ေတြအတင္းေျပာင္းလဲမည္” “သူပုန္ဆိုးေပ” “သည္မိုးသည္ေလ” “ေခတ္၏သားေကာင္” “ခ်ီေလေသာ္လည္း” “နန္းဟာဗီး” “ ျမင့္မိုရ္ကိုေခြၽ ပ်က္ေႂကြမည့္ ေယာ က်္ား” “ခ်စ္ဇနီးသို႔” “သီကံုးပန္းသြင္ ေရးဖြဲ႔ခ်င္” “ပန္းတြင္သီကံုး   ေရးနည္းထံုးကား” “စကားနက္” စသည့္ အဘြား၏စာအုပ္ဘီဒိုထဲက အဘိုး၏စာအုပ္မ်ားက ဖတ္ၿပီးရင္း ျပန္ဖတ္ခ်င္ေနေအာင္ မိန္းကေလး၏ စိတ္ႏွလံုးကို  သိမ္းက်ဳံးယူငင္ေနေတာ့သည္။

qq

သူပုန္ဆိုးေပ

427138_3973039197890_20068649_n

ျမ၀တီမဂၢဇင္းမ်က္နွာဖံုးမွ ရန္ကုန္ဘေဆြ

အဘိုးသည္ ႏိုင္ငံေရးသမား၊ စာေရးဆရာသာမက ရုပ္ရွင္လဲ ရိုက္ေသး၏။ ျမန္မာ့ရုပ္ရွင္ အစဦးပိုင္းကာလ ေဘာက္ဆတ္ေဘာက္ဆတ္ စကားေျပာမ်ားနဲ႔ ရုပ္ရွင္မ်ားၾကားထဲတြင္ “လူလိုစကားေျပာမယ္”ဟု ေၾက ညာၿပီး “မာန္”ရုပ္ရွင္ကို အဘိုးကိုယ္တိုင္ ရိုက္ကူး ထုတ္လုပ္ခဲ့သည္။ ထိုမာန္ရုပ္ရွင္ ဇာတ္ကား ေမြးဖြားခဲ့ရာ ေက်ာက္ကုန္းက သီးပင္စားပင္အစံုအလင္ႏွင့္ စာတင္းကုတ္   ျခံက်ယ္ႀကီးထဲတြင္ အဘိုးအေ၀းသို႔ေရာက္ေနခ်ိန္ ကာလအပိုင္းအျခား၊ မိန္းကေလး၏ မူလတန္းေက်ာင္းသူ ငယ္ဘ၀၌ မိသားစုေဆြမ်ဳိးမ်ားႏွင့္ အတူ ေနခြင့္ရခဲ့လိုက္ေသးသည္။

တကယ္ေတာ့ မိန္းကေလးမွာ အဘိုးႏွင့္ တရင္းတႏွီး တခုတ္တရ စကားဟုတ္တိပတ္တိပင္ မေျပာဘူးပါေခ်။ ႀကီးျပင္းလာခ်ိန္မွ အဘိုးႏွင့္ ျပန္ဆံုခြင့္ရသည္ကလဲ အဘိုးႏွင့္ မရင္းႏွီးရသည့္ အေၾကာင္းတစ္ခ်က္ပင္ျဖစ္သည္။ အဘိုးအား ေတြ႔ႏိုင္ခ်ိန္ကလဲ တစ္ပတ္ႏွစ္ရက္ ေက်ာင္းပိတ္ခ်ိန္ အေဖအေမတို႔ႏွင့္အတူ၊ အဘိုးအိမ္သို႔ သြားလည္ခြင့္ရမွာသာ ေတြ႔ႏိုင္သည္။ သြားလည္ခြင့္ ရခ်ိန္မ်ားတြင္လည္း ဧည့္သည္မျပတ္ရွိေနတတ္သည့္ အဘိုးအိမ္တြင္ မိန္းကေလးမွာ အေ၀းကသာ အဘိုးကို လွမ္းေမွ်ာ္ေငးရင္း ဧည့္သည္မ်ားႏွင့္ စကားေျပာေနသည္မ်ားကို နားေထာင္ခြင့္ရ၏။

သို႔ေသာ္ မိန္းကေလးတြင္ အဘိုးႏွင့္ပတ္သက္သည့္ အမွတ္တရ နည္းနည္းေတာ့ ရွိပါေသးသည္။

သႀကၤန္က်ေရာက္သည့္ ဧၿပီလတစ္လတြင္ အဘိုးက သူေနထိုင္ရာ ဖဆပလတိုက္ခန္းေအာက္ လမ္းမတြင္ အုန္းလက္ ေရကစားမ႑ပ္တစ္ခု ေဆာက္ေပး၏။ မ႑ပ္အမည္ကို “ဧပရယ္ဗီးနပ္စ္” ဟု အမည္ေပး၏။ မိန္းကေလးတို႔ ေျမးမမ်ား အပါအ၀င္၊ သမီးမ်ားကို အိက်ီ ၤဆင္တူ ကိုယ္တိုင္ ဒီဇိုင္းေဖာ္၍ ခ်ဳပ္ေပးသည္။ အျဖဴခံခ်ည္သားေပၚမွာ ပန္းခ်ီေဆး အျပာအ၀ါေဆးစက္မ်ား   ေျပာက္မႊမ္းလွ်က္ ဖားဖားလ်ားလ်ား ပံုစံခ်ဳပ္ေပးထားသည့္ သၾကၤန္၀တ္စံုေလးက ထိုေခတ္ ထိုအခါက လြန္စြာမွ ေခတ္မီကာ လွပသည့္ အိက်ီ ၤပံုစံျဖစ္ခဲ့သည္။ အပ်ဳိေဖာ္၀င္ခါစအခ်ိန္ လွခ်င္ေနၿပီျဖစ္တဲ့ မိန္းကေလးအတြက္ ထိုအိက်ီ ၤေလးသည္ အမွတ္ရ တသသျဖစ္စရာပင္။

ေနာက္တစ္ႀကိမ္ အမွတ္တရကလဲ မိန္းကေလးအတြက္ အင္မတန္ ရင္ခုန္ခ်င္စရာ   ေကာင္းလွသည္။  အဘိုးက စာေတြ ေရးသည္မွ်မက ပန္းခ်ီလည္း ဆြဲေသးသည္။ ေရေဆး၊ ဆီေဆးလက္ရာမြန္ ပန္းခ်ီကားခ်ပ္မ်ားကို အရက္တက်ဳိက္ ေမာ့လိုက္၊ စုတ္တစ္ခ်က္ဆြဲလိုက္ျဖင့္ အဘိုး တစ္ခ်ပ္ၿပီး တစ္ခ်ပ္ဆြဲ၏။ မိသားစုထဲ အရက္ေသာက္သည္ကို ယခုလို နီးနီကပ္ကပ္ ျမင္ရေတာ့ လူေၾကာက္တတ္သည့္ မိန္းကေလးက နည္းနည္းေတာ့ ထိတ္မိသည္။ သတၱိရွိလြန္းတဲ့အဘိုးက ႏႈတ္မၾကမ္းတမ္းပဲ စကားေျပာ အလြန္ယဥ္ေက်းလြန္းတာကလဲ အဘိုးရဲ႕ ကိုယ္ပိုင္ဟန္တစ္ခုမ်ား ျဖစ္မည္လား မေျပာတတ္ေပ။ အရက္ဘယ္ေလာက္ မူးမူး အယုတၱ အနတၱမ်ားတစ္ခါမွ မၾကားဘူးေပ။ အလြန္ဆံုး သူ သိပ္စိတ္ဆိုးလွ်င္ “ေခြးေကာင္၊ ၀က္ေကာင္၊ ၾကြက္ေကာင္၊ ပိစိပိစိေကာင္” “ေခြးမ၊ ၀က္မ၊ ၾကြက္မ၊ ပိစိပိစိမ” စသျဖင့္ ခ်စ္စဖြယ္ ဆဲေရးတတ္သည္။ မိန္းကေလး၏အေဖက ေျပာဖူးသည္။ သူလို သားမက္ျဖစ္သူကိုေတာင္ ကၽြန္ေတာ္ ခင္ဗ်ားျဖင့္ ယဥ္ယဥ္ေက်းေက်း ေျပာသည္ဆို၏။

အဘိုး၏အလုပ္ခန္းဟု ဆိုရေလာက္သည့္ ၀ရန္တာက်ဥ္းက်ဥ္းေလးတြင္ ပန္းခ်ီကားေဘာင္မ်ား၊ စုတ္တံမ်ား၊ ပန္းခ်ီကားမ်ား၊ ေဆးေတာင့္မ်ား ေနရာယူလာသည္။ သည္လိုႏွင့္ အဘိုးက ပါတိတ္ပန္းခ်ီကို အိမ္မွာကိုယ္တိုင္တီထြင္ ေရးဆြဲျပန္သည္။ မီးဖိုေလးႏွင့္ အိုးေလးထဲမွာ ဖေယာင္းေတြ ထည့္က်ဳိ၊ ကိုယ္တိုင္တီထြင္ျပဳလုပ္ထားသည့္ သံစုတ္တံအခၽြန္ႏွင့္ ေဆးေရာင္မ်ား   ေပါင္းစပ္၍ ပါတိတ္ပန္းခ်ီကို ပိတ္စေပၚ ေရးဆြဲ၏။ ေသြးေၾကာမွ်င္မ်ား ယွက္ျဖာေနသည့္ စုတ္ခ်က္ၾကားက ရုပ္လံုးေပၚလာသည့္ ရႈခင္းမ်ား၊ လူမ်ား၊ ေတာေတာင္ေရေျမမ်ားသည္ မိန္းကေလးအတြက္ အလြန္ပင္ အံ့ၾသလွစြာ လွပဆန္းၾကယ္ေနေတာ့၏။ အဘိုး၏ တီထြင္ဖန္တီးမႈ အားေကာင္းသည့္ အႏုစိတ္လက္ရာမ်ားအေပၚ မိန္းကေလးမွာ ရင္သပ္ရႈေမာလွ်က္။ သည္လိုႏွင့္ ပါတိတ္ပန္းခ်ီကားခ်ပ္မ်ား ေရးဆြဲခ်ိန္ ပန္းခ်ီ၊ ကာတြန္း၊ အႏုပညာေလာကမွ အႏုပညာရွင္မ်ား လာေရာက္ေလ့လာၾက၊ ဆည္းပူးၾကႏွင့္ အဘိုး၏တိုက္ခန္းက်ဥ္းေလးသည္ ပို၍ စည္ကားလာ ခဲ့ျပန္၏။

တစ္ရက္တြင္ သကၤန္းကၽြန္းၿမိဳ႕နယ္ရွိ အေရွ႕ရြာပန္းခ်ီျပခန္းတြင္ ပါတိတ္ပန္းခ်ီျပပြဲ ျပသမည္
ျဖစ္သျဖင့္ အဘိုးသည္ မိန္းကေလးကို ထိုပန္းခ်ီျပပြဲသို႔ ေခၚသြား၏။ ရိုးရိုးေခၚသြားျခင္း မဟုတ္။ သူကိုယ္တိုင္ ဖ်ဥ္စေပၚတြင္ ေရးဆြဲထားေသာ ပါတိတ္လက္ရာ၊ သူကိုယ္တိုင္ ဒီဇိုင္းထြင္၍ ခ်ဳပ္ထားေသာ အိက်ီ ၤပံုစံ ထက္ေအာက္ဆင္တူ ၀တ္ေစလွ်က္ ေခၚသြားျခင္းျဖစ္သည္။ ပိေတာက္ေျခာက္ေရာင္ႏွင့္ အစိမ္းရင့္ေရာင္ ေရာယွက္ထားသည့္၊ လည္ပင္းႏွင့္ အိက်ီ ၤလက္ဖ်ား မ်ားတြင္ အေမြးဖြားေလးမ်ား တြဲလြဲက်ေနသည့္ ဒီဇိုင္းဆန္း ပါတိတ္ဆင္ေလးကို လူအမ်ားၾကားတြင္ ၀တ္ဆင္ျပခ်ိန္၊ အဘိုး၏အႏုပညာလက္ရာအတြက္ လူအမ်ားက တေလးတစား အသိအမွတ္   ျပဳ ၾကေသာအခါ မိန္းကေလးသည္ အဘိုး၏ေျမး ျဖစ္ခြင့္ရျခင္းအေပၚ ဂုဏ္ယူမိ၏။ ဤသည္က အဘိုးႏွင့္ ပတ္သက္သည့္ ဒုတိယေျမာက္ အမွတ္တရပင္။

တတိယေျမာက္ အမွတ္တရအေနနဲ႔ မိန္းကေလးစိတ္ထဲတြင္ အၿမဲအမွတ္ရေနမည့္အရာ ရွိေသးသည္။ မိန္းကေလး ပညာသင္ၾကားေနသည့္ ေက်ာင္းတြင္ အထက္တန္းေက်ာင္းသူဘ၀ ပညာသင္ၾကားေနခ်ိန္   ေက်ာင္းသူတစ္ဦးႏွင့္တစ္ဦး အခ်င္းခ်င္း ေအာ္တိုဂရပ္   ေရးသည္မ်ား   ေခတ္စားခဲ့သည္။ မိန္းကေလးက ေအာ္တိုဂရပ္ စာအုပ္ေလးတစ္အုပ္ ျပဳလုပ္ထားသည္။ သို႔ေသာ္ ေက်ာင္းသူ အခ်င္းခ်င္း မေရးခိုင္း။ ေက်ာင္းအုပ္ဆရာမႀကီးႏွင့္တကြ ဆရာမမ်ားအား   ေရးခိုင္းသည္။ အေဖႏွင့္အေမကို ေရးခိုင္းသည္။ ဦးေလးႏွင့္အေဒၚကို   ေရးခိုင္းသည္။ ဤတြင္ မိန္းကေလးသည္ အဘိုးျဖစ္သူအားလဲ ေအာ္တိုဂရပ္   ေရးခိုင္းခ်င္လာ၏။ ေၾကာက္ေၾကာက္ျဖင့္ အဘိုးထံသို႔ ခြင့္ေတာင္းရာ အဘိုးက ႏွစ္လိုစြာပင္ ေသခ်ာ ေရးေပးခဲ့၏။ သို႔ႏွင့္ မိန္းကေလးထံတြင္ မည့္သည့္ သားသမီးေျမးမ်ားထံတြင္မွ် မရွိႏိုင္သည့္ အဘိုး၏လက္ေရးႏွင့္ ေသေသခ်ာခ်ာ   ေရးေပးထားေသာ ေအာ္တိုဂရပ္ကို ရခဲ့၏။ မိန္းကေလးအတြက္ တန္ဘိုးမျဖတ္ႏိုင္ပါေပ။

Scan10003

အဘိုးရဲ႕လက္ေရးနဲ႔ေအာ္တိုဂရပ္

မိန္းကေလးအတြက္ မွတ္မိေနတာ တစ္ခုရွိေသးသည္။ မတ္လ(၂၇)ရက္ေန႔ေရာက္တိုင္း၊ အစိုးရက တပ္မေတာ္ေန႔ဟု မည္သို႔ပင္ အမည္ေျပာင္းေစကာမူ အဘိုးက ေတာ္လွန္ေရးေန႔ အထိမ္းအမွတ္ဟု ေခါင္းစဥ္တပ္၍ သူ႔၏ တိုက္ခန္းေလးထဲတြင္ စာေရးဆရာမ်ား၊   ေတာ္လွန္ေရးသမားေဟာင္းႀကီးမ်ားႏွင့္ ေတာ္လွန္ေရးေန႔ အထိမ္းအမွတ္ပြဲ က်င္းပ၏။ သူတို႔အခ်င္းခ်င္း ဖက္ဆစ္ဂ်ပန္ ေတာ္လွန္ေရးကာလအေၾကာင္းမ်ား ျပန္ေျပာင္း စားျမံဳ႕ျပန္ၾကလွ်င္ မိန္းကေလးသည္ အခန္းအကြယ္မွ စိတ္၀င္တစား နားေထာင္ျဖစ္ခဲ့၏။ အဘိုးက သတၱိရွိ၏။ အဘိုးသည္ ဂုဏ္ထူးအေဆာင္အေယာင္ အရွိန္အ၀ါမ်ားအား ရြံမုန္းသူ၊ အမ်ဳိးသားေရးအတြက္ အသက္ကို ေပးဖို႔ပင္ ၀န္မေလးသူဟု အဘြား၊ အေမတို႔ထံမွ သိခဲ့ ၾကားခဲ့ရ၏။

အဘိုး၏ေနာက္ဆံုးအခ်ိန္ကို ျဖတ္သန္းေနရသည့့္ ကာလတစ္ခုတြင္ အဘိုး၏သတၱိကို မိိန္းကေလး သိခဲ့ရျပန္၏။ ေခါင္းတြင္ သာမန္ ထိခိုက္မိသည့္အနာအား ဗမာေဆးမႈန္႔မ်ား သိပ္ထည့္မိရာ၊ အနာႏွင့္ေဆးမတည့္ပဲ အနာမွာ ပြၾကြလာၿပီး ကင္ဆာက်ဴမာ ျဖစ္သည္အထိ အျမစ္မ်ား ပ်ံ႔ပြားလာရ၏။ ထို႔ေနာက္ ဦးေခါင္းတြင္သာမက နားရြက္မ်ားဆီသို႔ပါ ပ်ံ႕ၿပီး မိႈပြင့္ႀကီးမ်ားသဖြယ္ အနာမ်ားျဖစ္လာ၏။ သို႔ႏွင့္ ဦးေႏွာက္ႏွင့္အာရံုေၾကာတြင္ ဓာတ္ေရာင္ျခည္ကင္၏။ အနာမ်ားကို ခြဲစိတ္ ျခစ္ထုတ္သန္႔စင္ရန္ လိုအပ္ရာတြင္၊ ပံုမွန္အရက္ေသာက္ခဲ့သည့္ အရွိန္ျဖင့္ အသည္းအေျခအေနမွာလဲ မေကာင္း၍ ေမ့ေဆးေပးမရခဲ့ေပ။ သို႔ႏွင့္ ျပဳစုကုသေပးသည့္ ဆရာ၀န္မ်ား၊ နာ့စ္မ်ားအား အၿပံဳးမပ်က္ မ်က္ႏွာျဖင့္ “ လုပ္ပါ လုပ္စရာရွိတာလုပ္ပါ၊ ကၽြန္ေတာ္ မနာပါဘူး” ဟု အခါခါ ေျပာၿပီး အနာမ်ားကို အစိမ္းျခစ္ထုတ္သန္႔စင္ေဆးထည့္ျခင္းကို ခံယူခဲ့သျဖင့္ ဆရာ၀န္မ်ား၊ နာ့စ္မ်ား၏ မွတ္တမ္းတင္ လူနာအျဖစ္ လက္ဖ်ားခါခဲ့ရသည့္ အဘိုး၏သတၱိကို မိန္းကေလး ေတြ႔သိခဲ့ရျပန္သည္။ ထိုစဥ္အခါက ျမန္မာ့ဆိုရွယ္လစ္ လမ္းစဥ္ပါတီလက္ထက္ျဖစ္၍ အဘိုးအား ျပည္ပ၌ သြားေရာက္ေဆးကုသခြင့္တင္ရာ ခြင့္ျပဳခ်က္ ခ်မေပးခဲ့ေခ်။

အဘိုးဆံုးၿပီး မသၿဂိ ၤဳလ္ခင္ တစ္မနက္ ခြန္ႏွနာရီအခ်ိန္ခန္႔တြင္ သမၼတ၏ကိုယ္ေရးအရာရွိ တစ္ဦး ေရာက္လာၿပီး က်န္ရစ္သူ အဘြားေဒၚျမေသြးအား ကူေငြအထုတ္လိုက္ လာေရာက္ ပို႔သည္ကို မိန္းကေလး ျမင္ေတြ႔ခဲ့ရ၏။ “မေသခင္ ေဆးကုသခြင့္ မေပးပဲ၊ ေသမွလာေပးတဲ့ သၿဂိ ၤုလ္စရိတ္ လက္ခံရန္အေၾကာင္း မရွိဘူး”ဟု ႏႈတ္ခမ္းကိုတင္းတင္းေစ့လွ်က္ ခပ္မာမာျဖင့္ ျငင္းပယ္ခဲ့သည့္ ရဲေဘာ္ရဲဘက္အဘြား၏မ်က္၀န္းမွ ခင္ပြန္းသည္အေပၚ ႏွေမ်ာ တသစိတ္ျဖင့္    ဆို႔နင့္ေနသည့္ မ်က္ရည္စမ်ားကို မိန္းကေလး ျမင္ခဲ့ရ၏။

photo.php

ရဲေဘာ္ရဲဘက္ အဘြားေဒၚျမေသြးႏွင့္…

အဘိုးဆံုးသည့္ေန႔က အဘိုး၏၀ရန္တာေလးတြင္ ယခုႏိုင္ငံေက်ာ္ ပန္းခ်ီဆရာ မင္းေ၀ေအာင္က အဘိုး၏ေနာက္ဆံုးခရီးအတြက္ ပံုတူပန္းခ်ီကား ေရးဆြဲေပးခဲ့၏။ မိန္းကေလး၏တစ္သက္တာတြင္ အစည္ကားဆံုး နာေရးခရီးကို လိုက္ပို႔ခြင့္ရခဲ့သည္။ စာေပေလာကမွ၊ ႏိုင္ငံေရးေလာကမွ၊ ပန္းခ်ီေလာကမွ၊ ရုပ္ရွင္အႏုပညာသည္ေလာကမွ၊ ေတာ္လွန္ေရးရဲေဘာ္ေဟာင္းမ်ား၊ အဘိုးကို ေလးစားခ်စ္ခင္ၾကသူမ်ားႏွင့္၊ အစိုးရအသိုင္းအ၀ိုင္းမွ လြမ္းသူပန္းေခြပန္းျခင္းမ်ားကား မႏိုင္မနင္း။ အဘိုးအေလာင္းကို ႀကံေတာက မီးသၿဂိ ၤဳလ္စက္အတြင္း ထည့္ေတာ့မည့္အခ်ိန္မွာပင္ ဦး၀ိစာရလမ္းတေလွ်ာက္ နာေရးလိုက္ပို႔သည့္ ကားတန္းမ်ားက မျပတ္ေသးသည္အထိ အဘိုး၏ေနာက္ဆံုးခရီးက စည္ကားခဲ့၏။ မီးသၿဂိ ၤဳလ္စက္ရွိသည့္ ေနရာတ၀ိုက္က သက္တမ္းရင့္ ကုကၠိဳပင္ႀကီးမ်ားေပၚတြင္ နာေရးလာသူမ်ား၊ သတင္းသမားမ်ား တက္ၿပီးၾကည့္ၾကရာ သစ္ပင္တိုင္းတြင္ လူမ်ား သီးပြင့္ေနသကဲ့သို႔ ရွိ၏။ အဘိုးက ေသပန္းပြင့္ခဲ့၏။

Untitledအဘိုးအေၾကာင္းကို မိန္းကေလး ထဲထဲ၀င္၀င္ မသိပါ။ ၾကားထား သိထား ေျပာထား ဖတ္ထားသေလာက္သာ သိပါသည္။ အဘိုးအေၾကာင္း ဘယ္ေတာ့မွ ေရးျဖစ္မည္မဟုတ္ဟုလည္း ထင္ထားပါသည္။ သို႔ေသာ္ ေ၀းကြာေနသည္မွာ ႏွစ္ခ်ီေနၿပီျဖစ္သည့့္ အဘုိး၏သား၊ ဦးေလးႏွစ္ေယာက္အား အင္တာနက္ေခတ္ႀကီးတြင္ ျပန္လည္၍ ဆံုေတြ႔ခြင့္ရခ်ိန္ မိန္းကေလးသည္ အဘိုးကို စူးစူးနစ္နစ္ သတိရလာျပန္၏။ ဦးေလးႏွစ္ေယာက္အနက္ တစ္ေယာက္က ႏိုင္ငံေရး နယ္ပယ္မွာ၊ က်န္တစ္ေယာက္က ျပည္ပမွာ ပန္းခ်ီဆရာအျဖစ္ႏွင့္။  အဘိုး၏ ေျမးေယာက်္ားေလး တစ္ေယာက္လည္း ပန္းခ်ီဆြဲေနၿပီ။ အဘိုး၏ေျမးမေလးလည္း စာေတြ ေရးေနေလၿပီ။ အဘိုး၏ အႏုပညာေသြးမ်ား ေျမးမ်ားထံတြင္ က်န္ခဲ့သည္ကို အဘိုး သိမသြားခဲ့ေပ။ အဘိုးက ေျမးမ်ားကို တမလြန္မွ ၿပံဳးၿပံဳးႀကီး ၾကည့္ေနေလမလားမသိ။

၁၇.၉.၁၉၈၆ – အသက္ ၇၁ႏွစ္တြင္ အဘိုးကြယ္လြန္ခဲ့သည္။ ၿပီးခဲ့သည့္ ၁၇.၉.၂၀၁၄ ခုေန႔ဆိုလွ်င္ အဘိုးလူ႔ေလာကက ထြက္ခြာသြားသည္မွာ ၂၈ႏွစ္တင္းတင္း ျပည့္ခဲ့ေလၿပီ။ အဘိုးအလြန္ခ်စ္သည့္ သမီးႀကီးျဖစ္သည့္ မိန္းကေလး၏အေမသည္လည္း လူ႕ေလာကတြင္ မရွိေတာ့ေပ။

10629539_271198793089102_4620422644705966643_o

မိန္းကေလး၏ အေမ၊ အဘိုး၏ သမီးႀကီးမွ အဘိုး၏နာေရးမွတ္တမ္းတြင္ ဤသို႔ေရးခဲ့၏။

အခ်ိန္ကာလေတြ တျဖည္းျဖည္းတိုက္စားေရြ႔လ်ားခဲ့ၿပီ။ ျပကၡဒိန္စာမ်က္ႏွာေတြ တစ္ရြက္ၿပီးတရြက္   ေၾကြက်ကုန္၏။

မိန္းကေလးလည္း လူလတ္ပိုင္းအရြယ္ သားတစ္ေယာက္မိခင္ ျဖစ္ေနေခ်ၿပီ။ အဘိုးကို   ေလးစားခ်စ္ခင္သူမ်ား ရွိသလို၊ အဘိုးကို ျပစ္တင္ကဲ့ရဲ႕သူမ်ားလဲ ရွိ၏။ သို႔ေသာ္ အဘိုးသည္ ေတာ္လွန္ေရးသမားတစ္ေယာက္၊ စာေရးဆရာ ပန္းခ်ီဆရာတစ္ေယာက္အျဖစ္ ဘ၀ကို ခက္ခက္ခဲခဲ ရုန္းကန္ၿပီး ရင္းခဲ့သူျဖစ္သည္။ အဘိုးရင္းခဲ့သမွ် ျပန္ရခဲ့ေလသလား။ မေသခ်ာပါ။ ဤအေျဖကို အဘိုးသာ သိႏိုင္ပါလိမ့္မည္။ ေသခ်ာသည္က အဘိုးသည္ သူလုပ္ခ်င္သည္မွန္သမွ်၊ သူမွန္သည္ထင္သမွ်ကို စိတ္ပါလက္ပါႏွစ္ျမဳပ္ လုပ္ခဲ့သူပင္။

အဘိုးႏွင့္ မိန္းကေလးအၾကား ထူးထူးျခားျခား ျဖစ္စဥ္မ်ားက ဤမွ်သာပင္။ မလိုအပ္ပဲႏွင့္ အဘိုး၏ ေျမးဆိုသည္ကို မည္သူမွ် မေျပာျပျဖစ္ခဲ့ပါ။ အဘိုး၏ အရွိန္အ၀ါကို သံုး၍ မိန္းကေလး စာမေရးခဲ့ဘူးပါ။ ဤသည္ကလဲ အဘိုးကို ေလးစားတန္ဖိုးထားလြန္းသည့္ မိန္းကေလး၏ စိတ္ရင္းပင္ျဖစ္သည္။ အဘိုးသည္လည္း သူ၏ ေျမးမေလးအား ေက်နပ္ နားလည္လိမ့္မည္ဟု ယံုၾကည္ပါသည္။

ယခုေရးထားသမွ်သည္ အဘိုး၏ အထုပၸတၳိ မဟုတ္ပါ။ သမိုင္း၀င္အခ်က္အလက္မ်ား မပါ၀င္ပါ။ အဘိုးကို ေလးစားခ်စ္ခင္ေသာ၊ တန္ဘိုးထားေသာ ေျမးမတစ္ေယာက္၏ အမွတ္ရစရာမ်ားထဲမွ ဘယ္ေတာ့မွ မေမ့ႏိုင္မည့္ အစိတ္အပိုင္းတစ္ခုမွ်သာ ျဖစ္ပါသည္။

 (ခင္မင္ရသည့္ စုခ်စ္သူBBP Challenge Tag Postအတြက္  ေရးပါသည္။)

ဆႏၵနဲ႔ဘ၀ တစ္ထပ္တည္းက်ပါေစ။

 

index

Share
This entry was posted in Tag Post, အက္ေဆး/ ရသစာတမ္း. Bookmark the permalink.

5 Responses to ေသေသာ္မွတည့္္….

  1. suuchit says:

    ဒီပိုစ့္ေလးအတြက္ ျမကို ေက်းဇူး အထူးတင္ပါတယ္…
    သမိုင္းေၾကာင္းေတြထက္ ဒီလိုစာမ်ိဳးေလးေတြကို ပိုစိတ္ဝင္စား ႏွစ္သက္မိတယ္…
    ကိုယ္ယံုၾကည္တာကေတာ့ အဘိုးရန္ကုန္ဘေဆြသည္ အႏုပညာသမား တစ္ေယာက္ ျဖစ္သည္… ဆိုတာပါပဲ။

    ခ်စ္ခင္စြာ…
    :)

  2. mamyathway says:

    စုေရ…
    တိုက္တိုက္ဆိုင္ဆိုင္ အဘိုးအေၾကာင္းေရးမယ္ စိတ္ကူးခ်ိန္ စုရဲ႕Tag Postနဲ႔ ဆံုရတာ။
    သတိတရ Tagလုပ္တဲ့အတြက္ ဒီပို႔စ္ေလးကို ေရးျဖစ္သြားတာမို႔ စုကိုလဲ ေက်းဇူးတင္မိရေၾကာင္းပါ။
    :) :) :)

  3. တန္ဘိုးရွိတဲ့ ပို႔စ္ေလးတစ္ပုဒ္ ဖတ္ခြင့္ရလို႔ ေက်းဇူးပါ ျမေသြးေရ…
    မနက္ျဖန္တင္မယ္ဆိုကထဲက ေမွ်ာ္ေနတာ အျပင္ကျပန္ေရာက္ေရာက္ျခင္း
    အြန္လိုင္းတက္တာနဲ႔ ဖတ္လိုက္ရလို႔ ေက်နပ္သြားၿပီ…

  4. ဒီမနက္ မမရဲ႕အဘိုးအေၾကာင္းေလးကိုရင္နဲ႔ခံစားျပီးဖတ္လိုက္ရတာအရသာအျပည္႔ရွိျပီးေက်နပ္တယ္မမေရ

  5. Ma Chaw says:

    စီးေမ်ာခံစားသြားပါတယ္။ မျမေသြးက အဖြားနဲ႔တူတာလည္း သတိထားမိသြားတယ္။
    အဘိုးအေမြ ေကာင္းေကာင္းရခဲ႔တာပဲေနာ္။ အားက်လိုက္တာ။

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>